کمبود معلم و فضای آموزشی در سبزوار مشهود است
کد خبر: 4081882
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲

کمبود معلم و فضای آموزشی در سبزوار مشهود است

رئیس آموزش و پرورش سبزوار با اشاره به مشکلات کمبود معلم و فضاهای آموزشی لازم در شهرستان سبزوار، گفت: از نظر نیرو و فضای آموزشی در شرایط خوبی قرار نداریم.

نشست سید ولی الله حسینی رئیس آموزش و پرورش سبزواربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدولی‌الله حسینی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان سبزوار در نشست خبری با اصحاب رسانه که شامگاه، هفتم شهریور در تالار فرهنگیان سبزوار برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مشکلات آموزش و پرورش سبزوار کمبود معلم است، اظهار کرد: در سال جاری، 744 نفر در آستانه بازنشستگی بودند که با درخواست همکاری برای حل مشکلات کمبود معلم، حدود 500 نفر از آنها قبول همکاری کردند.

رئیس آموزش و پرورش سبزوار با اشاره به ساخت و تکمیل 40 مدرسه در شهرستان سبزوار با کمک خیرین، ادامه داد: در پنج مدرسه خیرین سهم 50درصدی خودشان را به اتمام رسانده‌اند، اما 50درصد سهمیه نوسازی آموزش و پرورش باقی مانده است.

وی با اشاره به کمبود معلم و اجرای طرح روستا مرکزی در برخی از نقاط شهرستان در روزهای آینده، بیان کرد: قطعاً این طرح با مشکلات و اعتراضاتی از طرف والدین همراه خواهد شد، اما به دلیل کم بودن تعداد دانش‌آموزان و نرسیدن به تعداد نفرات لازم برای تشکیل کلاس‌ها ناچار به تجمیع مدارس هستیم.

حسینی با تأکید بر اینکه در صورت آماده نشدن فضاهای آموزشی ناچاریم از مدارس دو شیفته در برخی از نقاط شهرستان استفاده کنیم، اظهار کرد: در قانون اساسی تحصیل کردن رایگان است، اما خانواده‌ها باید برای افزایش کیفیت تدریس کمک کنند، چرا که بدون کمک والدین، کیفیت آموزشی افزایش نمی‌یابد.

وی با اشاره به مشکلات هدایت تحصیلی و انتخاب رشته تجربی توسط بسیاری از دانش‌‌آموزان افزود: مهارت آموزشی یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش است و به همین منظور به دنبال حذف برخی از رشته‌های بدون متقاضی هنرستان و ایجاد رشته‌هایی هستیم تا افراد با کسب مهارت و آموزش، جذب کارخانجات سبزوار شوند.

رئیس آموزش و پرورش سبزوار در خصوص مشکلات برخی از دانش‌آموزان و معلمان و آسیب‌های اجتماعی موجود بیان کرد: 880 نفر دانش‌آموز ترک تحصیل داریم که 30درصد در متوسطه دوم، 20درصد در متوسطه اول و 50درصد در مقطع ششم به بالا هستند.

وی گفت: در دوران کرونا بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل وضعیت معیشتی آسیب دیدند، اما 30درصد از ترک تحصیلان با تلاش و پیگیری به مدارس بازگشتند و در تلاش هستیم تعداد دیگری را نیز به مدارس بازگردانیم.

انتهای پیام
captcha