تربیت یک حافظ قرآن در هر خانه
کد خبر: 4084170
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
مدیر عامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب(ع) بیان کرد:

تربیت یک حافظ قرآن در هر خانه

مدیر عامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب(ع)، با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرموند: «ما در کشور به 10 میلیون حافظ قرآن کریم نیاز داریم»، گفت: براساس این دیدگاه و برای رسیدن به این رقم، باید در هر خانه، یک حافظ قرآن تربیت شود.

طرح ملی تحفیظ رضویآزمون پایان ترم تابستان طرح ملی تحفیظ رضوی، با حضور 800 نفر از حافظان قرآن کریم با مشارکت موسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب(ع) و مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، امروز 17 شهریورماه، در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

سیدرضا حسینی، موسس و مدیر عامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب(ع) و عضو اتحادیه موسسات قرآنی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: موسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب(ع) از سال 1398فعالیت خود را آغاز کرده است. طرح ملی تحفیظ رضوی که طی سه سال با مشارکت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی اجرایی شده، طرحی موفق است و می‌تواند الگویی برای کل کشور شود و تلاش بر آن است که این طرح از طریق اتحادیه موسسات قرآنی کشور معرفی شود.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرموند: «ما در کشور به 10 میلیون حافظ قرآن کریم نیاز داریم»، گفت: براساس این دیدگاه و برای رسیدن به این رقم، باید در هر خانه، یک حافظ قرآن تربیت شود.

مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب(ع) بیان کرد: امروز قرآن‌آموزان طرح ملی تحفیظ رضوی که در موسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب(ع) مشغول به حفظ قرآن هستند، که 800 نفر هستند، به‌صورت حضوری در سطوح مختلف از حفظ یک جزء تا حفظ کل قرآن کریم و تعداد 200 نفر، به‌صورت مجازی و آنلاین در آزمون پایان ترم شرکت کردند.

حسینی تصریح کرد: در پایان هر ترم، آزمون کتبی با هدف سنجش سطح کیفی قرآن‌آموزان برگزار شد و کسانی که در این آزمون‌ها، نمره قبولی کسب کنند، شامل تخفیف شهریه خواهند شد، هم‌چنین حضور و گردهمایی قرآن‌آموزان در چنین فضایی می‌تواند باعث ایجاد انگیزه‌ای برای آنان شود تا با قوت و قدرت بیشتری، این مسیر نورانی را ادامه دهند.

موسس و مدیر عامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب(ع) تأکید کرد: از جمله نقاط قوت طرح این است که کلاس‌ها برای قرآن‌آموزان در محله خودشان برگزار می‌شود، زیرا تعداد 100 مسجد در نقاط مختلف شهر، پایگاه برگزاری کلاس‌های مؤسسه شدند، بنابراین قرآن‌آموزان از 13 منطقه شهری مشهد هستند. هم‌چنین از میان قرآن‌آموزان، کسانی که به سطح حفظ 10 جزء می‌رسند، در دوره‌های تربیت مربی، شرکت می‌کنند و به عنوان استادیار در کلاس‌های سطوح پایین‌تر مشغول به تدریس می‌شوند.

انتهای پیام
captcha