عامل پیروزی ما در دفاع مقدس نیروی معنویت بود
کد خبر: 4087300
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

عامل پیروزی ما در دفاع مقدس نیروی معنویت بود

استاندار خراسان رضوی گفت: عامل پیروزی ما در دفاع مقدس نیروی معنویت بود. دفاع مقدس واقعه‌ای بی‌نظیر در تاریخ اسلام و سرزمین ماست که از مهم‌ترین مولفه‌های این صحنه غرورآفرین، اتکا به خدا و استفاده از ظرفیت‌های درونی است.

رژه نیروهای مسلح هفته دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، امروز ۳۱ شهریورماه، در مراسم رژه نیروهای مسلح در مشهد، با تاکید بر اینکه عامل پیروزی ما در دفاع مقدس نیروی معنویت بود، اظهار کرد: دفاع مقدس واقعه‌ای بی‌نظیر در تاریخ اسلام و سرزمین ماست که از مهم‌ترین مؤلفه‌های این صحنه غرورآفرین، اتکا به خدا و استفاده از ظرفیت‌های درونی است.

وی افزود: امروز نیروهای مسلح کشور ما به تسلیحات قوی و بازدارنده مجهز اند و این تجهیزات را توسعه می‌دهند. این‌ها همه ابزاری است که در اختیار انسان‌های مؤمن و بااراده قرار دارد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ما به دفاع مقدس افتخار می‌کنیم، اضافه کرد: دفاع مقدس تابلوی حرکت نیروهای مسلح ماست. دفاع مقدس طبق فرمایشات مقام معظم رهبری گنجی است که استخراج آن به زمان نیاز دارد تا با استفاده از آن، جوانان کشور در مسیر درست راهنمایی شوند.

نظری با اشاره به صبوری‌ها و مقاومت مردم در دفاع مقدس و با بیان اینکه این‌ها همه از زیبایی‌های دفاع مقدس است، عنوان کرد: توکل بر قدرت معنوی از مشخصه‌های اصلی دفاع مقدس است و استفاده از این قدرت معنوی، در ادامه مسیر هم به ما کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: امروز نیروهای مسلح ما هم از نظر معنویت و هم از نظر در اختیار داشتن ابزار مادی، در اوج قدرت اند و به همین دلیل است که دشمن جرات درگیری با این نظام و رزمندگان کشور ما را ندارد. البته در هر جایی که در اتصال با تفکر انقلاب اسلامی باشد، چنین توانایی‌های به وجود می‌آید.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: یمن، سوریه و لبنان فرقی ندارد، وقتی جایی در اتصال با تفکر انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد و تلاش می‌کند، ابزارهای لازم را هم در اختیار می‌گیرد و قدرتمند می‌شود و استکبار در مقابلش زانو می‌زند، کما اینکه امروز ایادی استکبار با تمام توان مادی خودشان، در مقابل جوانان یمن، ملت سوریه، عراق و حزب‌الله به زانو درآمده‌اند.

نظری با تاکید بر اینکه راه پیش روی ما روشن است، گفت: ما توان و قدرت فزاینده‌ای مبتنی بر تفکر انقلاب اسلامی در اختیار داریم. جمهوری اسلامی بر قلب‌ها حاکمیت دارد. دشمن تصور نکند اگر گاهی بر اثر برخی موضوعات اجتماعی، اتفاقاتی رخ می‌دهد، به نظام ما آسیب می‌رسد؛ این‌ها تصورات باطل دشمن است که در اثر درک نکردن قدرت الهی حاصل می‌شود.

وی بیان کرد: ما با شناختی که از قدرت بالای خود داریم و با توسل به ائمه اطهار، مسیر روشن پیش رو را طی خواهیم کرد و با استفاده از الگوهایی مانند دفاع مقدس، سنگرها و خاکریزهای را تصرف کرده و خود را به اهداف عالیه انقلاب اسلامی نزدیک خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha