سومین دور گفت‌وگوی واتیکان و علمای عراق برگزار شد
کد خبر: 4096488
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷

سومین دور گفت‌وگوی واتیکان و علمای عراق برگزار شد

سومین نشست کمیته دائمی گفت‌وگوی ادیان میان علمای عراق و چند تن از نمایندگان واتیکان در بغداد برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیاالیوم، پایتخت عراق، میزبان سومین نشست کمیته دائمی گفتگوی ادیان میان عراق و واتیکان بود.  این نشست که از دوشنبه گذشته آغاز و تا دیروز سه‌شنبه، 10 آبان ادامه یافت، در محل استقرار هیئت وزیران و با حضور نمایندگانی از دیوان‌های سه‌گانه اوقاف دینی در عراق، نمایندگان وزارت اوقاف در دولت اقلیم کردستان، هیئت واتیکان و با نظارت وزارت امور خارجه به نمایندگی «فؤاد حسین»، نایب‌وزیر این وزارتخانه، «صفیه طالب السهیل»، عضو کمیته سازمان‌دهنده نشست، برگزار شد.

«عمر البرزنجی»، معاون امور اداری وزارت امور خارجه عراق در افتتاحیه این نشست در یک سخنرانی به اهمیت برگزاری این نشست که نمود عملی گسترش ارزش‌های مدارا، محبت و صلح در میان مردم جهان و نمایانگر برجسته‌ترین پیوندها و اشتراکات ادیان آسمانی سه‌گانه است اشاره کرد.
 
برزنجی افزود: این نشست یکی از دستاوردهای سفر پاپ به عراق در سال 2021 و پیام واضح آن این است که عراق با وجود مشکلاتی که از سرگذرانده، قادر به ایجاد پل‌های همکاری و اقدام مشترک از طریق گفت‌وگوی مؤثر میان ادیان مختلف است.
پاپ فرانسیس، پاپ واتیکان، در ماه مارس 2020 در مدت چهار روز سفر به عراق، از تعدادی از شهرهای این کشور از جمله بغداد، ذی‌قار، نینوا و اربیل بازدید و همچنین با حضور در نجف اشرف، با آیت‌الله سیستانی، مرجع تقلید شیعیان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
سفر پاپ به عراق در ادامه سفرهای او به کشورهای عربی به منظور تقویت فرهنگ تسامح و همزیستی بین پیروان ادیان صورت گرفت.
انتهای پیام
captcha