وظیفه ما در فتنه‌ها پناه بردن به قرآن است
کد خبر: 4109879
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
رئیس عقیدتی-سیاسی منطقه پدافند هوایی شرق:

وظیفه ما در فتنه‌ها پناه بردن به قرآن است

رئیس عقیدتی-سیاسی منطقه پدافند هوایی شرق گفت: بر اساس حدیث پیامبر(ص) که فرمودند: هنگامى كه فتنه ها چون پاره هاى شب تار بر شما مشتبه شود، به قرآن روى بياوريد وظیفه ما در فتنه ها روشن شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمد روشندل بیلندی، رئیس عقیدتی-سیاسی منطقه پدافند هوایی شرقبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمد روشندل بیلندی، رئیس عقیدتی-سیاسی منطقه پدافند هوایی شرق، امروز پنجم دی‌ماه، در آیین اختتامیه چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن کریم پدافند هوایی که در سالن همایش‌های باب‌الجواد(ع)حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تقدیر از دست‌اندکاران برگزاری چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن نیروی پدافند هوایی ارتش، اظهار کرد: دعوتی از سوی امام رضا(ع) بوده که اکنون این توفیق نصیب شده و میزبانی این برنامه در مشهد اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: سخن گفتن در مقابل شما که با قرآن دم‌خور هستید و گوشت، پوست و استخوان شما با قرآن عجین شده، زیره به کرمان بردن است.

روشندل با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: «اِذَا الْتَبَسَتْ عَلَيْكُمُ الفِتَنُ كَقِطَعِ اللَّيْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَيْكُمْ بِالْقُرآنِ ... و لَهُ ظَهْرٌ وَ بَطْنٌ فَظاهِرُهُ حُكْمٌ وَ باطِنُهُ عِلْمٌ ... فيهِ مَصابيحُ الْهُدى وَ مَنارُ الْحِكْمَةِ وَ دَليلٌ عَلَى الْمَعْرِفَةِ لِمَنْ عَرَفَ الصِّفَةَ»، گفت: در این حدیث آمده است: «هنگامى كه فتنه‌ها چون پاره‌هاى شب تار بر شما مشتبه شود، به قرآن روى بياوريد. براى قرآن ظاهرى و باطنى است. ظاهر آن حكمت و باطن آن دانش است. در قرآن چراغ‌هاى هدايت و نشانه‌هاى حكمت و راهنماى معرفت هست، براى كسى كه ويژگى‌اش را شناخت.

رئیس عقیدتی-سیاسی منطقه پدافند هوایی شرق گفت: در چنین مواقعی که از همه جا دستتان کوتاه و پیدا کردن راه درست برای شما سخت شد، هیچ پناهی مانند قرآن نیست. در اتفاقات اخیر که با فتنه‌ای بسیار سخت مواجه بودیم و تحلیل‌گران از آن به  عنوان جنگ شناختی و ترکیبی یاد می‌کنند و سخت‌ترین فتنه می‌شمارند نیز براساس حدیث مذکور پیامبر(ص) وظیفه را بر ما روشن کرده و آن پناه بردن به قرآن است.

وی تصریح کرد: وقتی قرآن تلاوت می‌کنی، در واقع خداوند با تو سخن می‌گوید، لذا با تلاوت قرآن باید درس‌هایی که دارد را آموخت. خداوند در آیه 3 سوره مائده می‌فرماید: «فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ» که منظور از این آیه، نترسیدن از کفار است. همچنین خداوند می‌فرماید: «تَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ» و لذا پناه بردن به قرآن این درس‌ها را به ما می‌دهد.

روشندل بیان کرد: امام سجاد(ع) فرمودند: «عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ وَ عَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْقَاسَانِیِّ جَمِیعاً عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ سُلَیْمَانَ بْنِ دَاوُدَ عَنْ سُفْیَانَ بْنِ عُیَیْنَةَ عَنِ الزُّهْرِیِّ قَالَ قَالَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ(ع) لَوْ مَاتَ مَنْ بَیْنَ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ لَمَا اسْتَوْحَشْتُ بَعْدَ أَنْ یَکُونَ الْقُرْآنُ مَعِی وَ کَانَ(ع) إِذَا قَرَأَ مالِکِ یَوْمِ الدِّینِ یُکَرِّرُهَا حَتَّى کَادَ أَنْ یَمُوت؛ اگر همه مردم از مشرق تا مغرب بمیرند تا زمانی که قرآن با من باشد، از تنهایى نمی‌ترسم.»

در ادامه امیر سرتیپ دوم محمدرضا معصومی، فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق ارتش، ضمن خیر مقدم به حضار اظهار کرد: چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن کریم پدافند هوایی مقدمه‌ای برای شرکت در مسابقات قرآن آجا است.

وی افزود: با توجه به اینکه 44امین تولد انقلاب اسلامی را در پیش داریم، لذا برگزاری چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن یعنی ارتش جمهوری اسلامی یعنی 42 سال است که این اقدام انجام می‌شود.

معصومی گفت: این افتخار بزرگی برای مجموعه نیروهای مسلح است که این اتفاق افتاده چرا که این نشان از ولایی بودن، قرآنی بودن و معتقد بود آحاد نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق ارتش ابراز کرد: امید است به برکت قرآن زندگی سراسر از نور، شعور و سلامتی در جامعه اسلامی جاری و ساری شود.

انتهای پیام
captcha