ساخت فیلم مستند 9 زبانه درباره مناسک حج در عربستان + تیزر
کد خبر: 4111414
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳

ساخت فیلم مستند 9 زبانه درباره مناسک حج در عربستان + تیزر

وزارت حج و عمره عربستان سعودی از ساخت فیلم مستندی به 9 زبان زنده دنیا درباره مناسک حج و عمره خبر داد. قرار است این فیلم در هواپیماهای خطوط هوایی عربستان حامل زائران به نمایش گذاشته شود.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، وزارت حج و عمره عربستان سعودی از پخش فیلم «رحلة العمر»(سفری برای یک عمر) به عنوان بخشی از مجموعه‌ای آگاهی‌بخش به بیش از 9 زبان مختلف خبر داد و این فیلم از کانال «حج و عمره» در هواپیماهای خطوط هوایی عربستان که حامل زائران خانه خدا است، پخش می‌شود.

این وزارتخانه جزئیات پروژه اطلاع‌رسانی را منتشر کرد که سفر حج و عمره را به تفصیل ارائه، مناسک حج را مستند می‌کند و به زائران در مورد جزئیات سفر  دینی خود آموزش می‌دهد.

وزارت حج عربستان در توییتی نوشت: «امروز خوشحالیم که یک فیلم مستند سینمایی با ماهیت آموزشی و ترجمه شده به 9 زبان بین‌المللی را رونمایی می‌کنیم. با تشکر از اداره کل اوقاف و خطوط هوایی عربستان سعودی برای این همکاری.»

مدت زمان فیلم 12 دقیقه همراه با ترجمه به 9 زبان است و بیانگر سفر زائر و نحوه انجام مناسک قبل و هنگام اقامه این فریضه واجب است و در 14 لوکیشن اصلی فیلمبرداری شده است. قرار است این فیلم در 144 هواپیما و بیش از 28 هزار صفحه نمایش، پخش شود.

همچنین توضیحاتی در مورد رفتارهای پسندیده در حضور مهمانان خانه خدا در  مکان‌هایی مانند فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار سریع حرمین، اماکن مقدسه و داخل حرمین شریفین و میادین آنها در این فیلم ارائه می‌شود.

بیش از 800 بازیگر اصلی و فرعی در این کار شرکت کردند تا تمام موضوعات مورد علاقه زائران بیت الله الحرام را به شکلی ساده بیان کنند که تمام مراحلی را که در حین انجام مناسک خود طی می‌کنند در بر می‌گیرد.

این وزارتخانه اعلام کرد که کانال آموزشی حج و عمره در هواپیماهای خطوط هوایی سعودی هر آنچه را که مسافر می‌خواهد در مورد تجربه دینی عمره یا حج بدانند به زبان مادری آنها نشان می‌دهد و فیلم‌های سینمایی و آموزشی پخش می‌کند.

این کانال آموزشی شامل 23 کلیپ، 6 فیلم سینمایی به 7 زبان، 13 راهنمای آموزشی به 14 زبان، یک فیلم مستند به 9 زبان و یک فیلم شبیه‌سازی احرام پوشیدن به 7 زبان است.

برجسته‌ترین زبان‌های این کانال عبارتند از عربی، فارسی، انگلیسی، بنگالی، فرانسوی، هوسا، اندونزیایی، ترکی، اردو، امهری، اسپانیایی، روسی، سینهالی و مالایی.

انتهای پیام
captcha