حزب‌الله لبنان اقدام توهین‌آمیز شارلی ابدو را محکوم کرد
کد خبر: 4113590
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳

حزب‌الله لبنان اقدام توهین‌آمیز شارلی ابدو را محکوم کرد

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اقدام شارلی ابدو در اهانت به ساحت مرجعیت و مقام معظم رهبری را محکوم کرد و از دولت فرانسه خواست اقدام قاطعانه‌ای در برابر این هتاکی اتخاذ کند.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، متن این بیانیه بدین شرح است: «بار دیگر مجله شوم شارلی ابدو، به توهین و هتک حرمت مقدسات و مقامات ما اقدام کرد و این مجله بارها قداست پیامبر اعظم ما حضرت محمد(ص)، کرامت حضرت مسیح(ع) و نمادهای متعدد ادیان آسمانی را زیر سؤال برده است.

این مجله این روزها در قالب کاریکاتورهای طنز، برای تضعیف بالاترین مقام اسلامی و دینی در جهان امام خامنه‌ای تلاش می‌کند که تنها رهبر یک کشور بزرگ نیست؛ بلکه امام امت و مرجع دینی ده‌ها میلیون نفر از مؤمنان و نماد بزرگی برای انسانیت، آزادی، کرامت، مقاومت و شرف است.

ایشان امروز نماد و مناره اسلام و خورشید درخشان آن و فریادی بلند در رویارویی با طاغوت‌های جهان و مستکبران است.

ما در حزب‌الله لبنان به شدت این اقدام زشت شارلی ابدو را محکوم می‌کنیم و از همه آزادگان و انسان‌های شریف جهان می‌خواهیم مخالفت خود را با این اقدام اعلام و آن را محکوم کنند.

ما همچنین از دولت فرانسه می‌خواهیم که اقدامات قاطعی را برای محاکمه عاملان این حرکت به دلیل اهانت به مقدسات و کرامت همه امت به کار بگیرد.

پنهان‌شدن پشت شعارهایی آزادی بیان و اعتقاد و آزادی رسانه، یک بهانه نخ نماست و به نفع صاحبان آن نیست، همه ما می‌‌دانیم که غرب زمانی که دیدگاه‌ها و موضع‌گیری‌های افراد با اصول و منافع ‌سیاسی‌اش در تضاد باشد، چگونه به شدت با این دیدگاه‌ها برخورد می‌کند.

دولت فرانسه باید اختلاف سیاسی با ایران را با اجازه‌دادن به نشریات وقیحی مانند شارلی ابدو برای اهانت به مقدسات و کرامت مسلمانان و مقامات و نمادهای آنان، جدا کند و در توهین به این مقدسات شریک نباشد».

گفتنی است؛ شارلی ابدو اخیرا مسابقه‌ای با هدف نشر کاریکاتورهای موهن به رهبر معظم انقلاب برگزار کرده که در پی این اقدام انتقادات زیادی به این نشریه و همچنین سیاست یک بام و دو هوای غرب به ویژه فرانسه وارد شد، تا جایی که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام موهن، «نیکلاس رش» سفیر فرانسه را احضار و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان فرانسه و شارلی ابدو را به پاسخ قاطع تهدید کرد.

سفارت ایران در فرانسه نیز ضمن محکومیت این اقدام اعلام کرد: اقدام شارلی ابدو از سویی نشانگر استفاده ابزاری و بهره برداری گزینشی و ریاکارانه از اصل آزادی بیان است که البته این نشریه هتاک که ستیزه جویی با دین و ارزش های دینی را برای خود افتخار می‌داند، همواره در گذشته به بهانه آن در صدد توجیه فحاشی‌ها و اهانت به اعتقادات و ارزشهای ملتهای مختلف بر آمده است.

در بیانیه این سفارتخانه تأکید شد: سفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید این اقدام شارلی ابدو، قویا انتظار دارد مقامات ذی ربط فرانسوی اقدام لازم و فوری را برای برخورد با این نشریه با هدف جلوگیری از تداوم این کارزار اهانت و نفرت‌افکنی که یقینا آثار زیانبار و مخربی بر روابط بین دو کشور و دو ملت خواهد داشت، به عمل آورند.

انتهای پیام
captcha