هشدار تحلیلگر اسرائیلی درباره مخالفت صهیونیست‌ها با نهادهای بین‌المللی
کد خبر: 4114572
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۹

هشدار تحلیلگر اسرائیلی درباره مخالفت صهیونیست‌ها با نهادهای بین‌المللی

یک مقام اسرائیلی از نحوه برخورد دولت راستگرای بنیامین نتانیاهو با نهادهای بین‌المللی به ویژه سازمان ملل که ممکن است به حمایت از این رژیم در این نهادها لطمه بزند انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، یک مقام اسرائیلی از نحوه برخورد دولت بنیامین نتانیاهو با نهادهای بین‌المللی به ویژه سازمان ملل که ممکن است به حمایت برخی کشورها از رژیم تل‌آویو در این نهادها لطمه بزند، انتقاد کرد.

نداف تمیر، مدیرکل جی سازمان استریت اسرائیل، در مقاله‌ای که در روزنامه عبری معاریو منتشر شد، نوشت: رأی مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تأیید پیش‌نویس قطعنامه فلسطین و درخواست نظر مشورتی از دادگاه لاهه در مورد اشغالگری اسرائیل بار دیگر ادعاهایی را درباره عدم صداقت با اسرائیل در عرصه بین‌المللی مطرح کرد.

وی با اشاره به اینکه دادگاه بین‌المللی برای دهه‌ها از جایگاه بالایی در نظام حقوقی برخوردار بوده است، ادعاهای معمول در این باره که اکثریت کشورها موضعشان همیشه به نفع  فلسطینیان است و بنابراین سازمان ملل علیه اسرائیل تبعیض قائل می‌شود و دادگاه بین‌المللی لاهه، سیاسی است و بر اساس عدالت حکم نمی‌دهد را رد کرد. وی افزود: تصمیمات این دادگاه اعتبار زیادی دارد و اگر این دادگاه در تصمیمات خود سیاسی و مغرض بود، این میزان اعتبار کسب نمی‌کرد.

این مقام مسئول با اشاره به تصمیمات اکثریت کشورها خاطرنشان کرد: اسرائیل ده ها سال است که در عرصه سیاسی با تکیه بر آمریکا برای خنثی کردن تصمیمات اکثریت در سازمان ملل کار می‌کند و سال‌هاست که سازمان ملل متحد از اعمال تحریم‌ها علیه ما خودداری می‌کند. وی تاکید کرد: حق وتو لازم است زیرا موضع اسرائیل همیشه در اقلیت است.

وی گفت: بدون وتوی آمریکا، فلسطین می‌توانست مدت‌ها پیش به عضویت سازمان ملل متحد درآمده و به دلیل اشغالگری مستمر، باعث تحریم ما شود. وی افزود: تحریم‌هایی که دولت ما علیه فلسطینی‌ها اعمال کرده است شرم آور و نوعی تروریسم سیاسی است.

تمیر با اشاره به اینکه اسرائیل به لطف سازمان ملل و دادگاه لاهه وجود دارد خاطرنشان کرد: مبارزه سیاسی و حقوقی فلسطین کاملاً نقطه مقابل تروریسم است و متهم کردن جامعه بین‌المللی به «یهود ستیزی» به دلیل موضع‌گیری در کنار حقوق فلسطینی‌ها، باعث بی‌ارزش کردن موضوع است و مفهوم یهود ستیزی را لوث می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ارتباط مستقیمی بین مخالفت اسرائیل با نهادهای قضایی بین‌المللی و سیاست دولت فعلی برای آسیب رساندن به استقلال دادگاه‌های این رژیم وجود دارد افزود: آسیب رساندن به قوه قضاییه مانع از حمایت ما در نهادهای سازمان ملل خواهد شد، زیرا آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی و عمدتا آلمان با ادعای اینکه ما یک دموکراسی هستیم و یک قوه قضاییه مستقل داریم از ما حمایت می‌کنند و بدون وجود یک دادگاه مستقل که بتواند از حقوق اقلیت در برابر خودسری اکثریت حمایت کند، هیچ حمایتی از اسرائیل در نهادهای بین‌المللی وجود نخواهد داشت.

این مقام اسرائیلی در این مقاله‌ هشدار داد که اگر به اشغالگری و نقض حقوق اقلیت‌ها ادامه دهیم و به نهادهایی که به ما اجازه می‌دهند بخشی از خانواده بین‌المللی باشیم آسیب برسانیم، ممکن است این ادعا که تمام جهان علیه ما است، روزی به واقعیت تبدیل شود.

انتهای پیام
captcha