دادگاه عالی رژیم صهیونیستی، وزیر کابینه نتانیاهو را برکنار کرد
کد خبر: 4115676
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی، وزیر کابینه نتانیاهو را برکنار کرد

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی با صدور حکمی انتصاب وزیر امور داخلی این رژیم را غیرقانونی دانست و این انتصاب را ملغی اعلام کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از اسپوتنیک، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی با صدور حکمی انتصاب آریه درعی، گزینه حزب شاس برای وزارت امور داخلی را به علت اتهام وی به فساد، ملغی اعلام کرد.

این درحالی است که حزب افراطی شاس به عنوان یکی از احزاب اصلی در کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو، پیشتر تهدید کرده بود در صورتی که با انتصاب آریه درعی به عنوان وزیر امور داخلی مخالفت شود، کابینه را منحل خواهد کرد.

وزیر رفاه کابینه جدید رژیم صهیونیستی از حزب شاس نیز در سخنانی تأکید کرد: چنانچه دادگاه عالی انتصاب درعی به عنوان وزیر امور داخلی را لغو کند، کابینه جدید نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

یکی دیگر از اعضای این حزب در سخنانی پیرامون این موضوع گفته بود، کابینه بدون آریه درعی معنا نخواهد داشت و اگر او به عنوان وزیر امور داخلی انتخاب نشود، حتی نمی‌توان تصور هم کرد که حزب شاس در کابینه نتانیاهو بماند.

در انتخابات اخیر در رژیم صهیونیستی، حزب شاس توانست ۱۱ کرسی را کسب کند؛ این حزب، یکی از اعضای اصلی ائتلاف دولت جدید به شمار می‌رود و در صورت خارج شدن این حزب از کابینه، کابینه نتانیاهو اکثریت را از دست خواهد داد.

در شرایطی که کابینه نتانیاهو در داخل با چالشی اساسی مواجه شده است، وی در سخنانی در دیدار با لابی آیپک، گفت که کشمکش اصلی تل‌آویو با ایران بوده و خواهد بود.

وی که با بستی کورن، رئیس کمیته امور عمومی آمریکا ـ اسرائیل، مشهور به لابی صهیونیستی آیپک دیدار کرده بود، افزود: وقت آن رسیده که اسرائیل و ایالات متحده در کنار سایر کشورها در کنار هم بایستند و بی‌صبرانه منتظر هستم درباره این موضوع با رئیس‌جمهور بایدن و تیم او گفت‌وگو کنم.

نتانیاهو بعد از تصدی سمت نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی بارها گفته که اولویت اصلی کابینه او مقابله با برنامه هسته‌ای ایران است.

انتهای پیام
captcha