از وعده جهاد اسلامی به گرفتن انتقام خون شهدای فلسطینی تا تظاهرات علیه نتانیاهو
کد خبر: 4114842
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
اخرین تحولات فلسطین؛

از وعده جهاد اسلامی به گرفتن انتقام خون شهدای فلسطینی تا تظاهرات علیه نتانیاهو

وعده جهاد اسلامی به گرفتن انتقام خون 13 فلسطینی که طی دو هفته اخیر به شهادت رسیدند، تظاهرات ده‌ها هزار نفری علیه نتانیاهو و فریاد حمایت از فلسطین در ورزشگاه الجزایر از جمله تازه‌ترین تحولات مربوط به فلسطین است.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، نیروهای مقاومت فلسطین امروز یکشنبه مسئولیت عملیات تیراندازی به سمت پست ایست و بازرسی دوتان در نزدیکی جنین در کرانه باختری را پذیرفتند.

گروه مقاومتی سرایا القدس تأکید کرد که این حملات در پاسخ به شهادت عزالدین حمامره و امجد خلیلیه، در شهرک جبع در جنوب جنین انجام شده است و رژیم صهیونیستی آمار تلفات احتمالی خود را در این عملیات مقاومتی فاش نکرده است.

جهاد: نمی‌گذاریم آب خوش از گلوی دشمن پایین رود

جنبش جهاد اسلامی فلسطین شهادت احمد حسن کحله، شهروند 45 ساله فلسطینی اهل شهرک رمون و پدر سه فرزند خردسال، را به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در نزدیکی شهرک سلواد در شرق رام الله تسلیت گفت.

این جنبش گفت: صحنه اعدام شهید کحله به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در برابر چشم جهانیان جنایت فجیعی است که بار دیگر شدت تجاوزگری رژیم صهیونیستی را در حق ملت فلسطین نشان می‌دهد.

جهاد اسلامی گفت: مجاهدین ما در برابر به شهادت رساندن 13 نفر از فرزندان ملت فلسطین طی دو هفته گذشته ساکت نخواهند نشست و با به لرزه درآوردن رژیم صهیونیستی نمی‌گذارند که  دشمن در سرزمین ما آب خوش از گلویش پایین رود و مقدسات ما را آلوده کند.

محکومیت اعزام سفیر جمهوری آذربایجان به تل‌آویو

جهاد اسلامی در بیانیه‌ای عادی‌سازی روابط بین جمهوری آذربایجان و رژیم اشغالگر صهیونیستی را با شدیدترین لحن محکوم کرد.

جمهوری آذربایجان برای نخستین بار سفیر خود را در سرزمین‌های اشغالی تعیین کرده است.

جهاد اسلامی در بیانیه خود گفت: اقدام هر کشور اسلامی در برقراری روابط با رژیم صهیونیستی خیانت به مسئله فلسطین است و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تحقیر ملت فلسطین و تشویق رژیم اشغالگر به ادامه تجاوزگری‌ها است.

این جنبش از همه ملت‌های عربی و اسلامی خواست تا با رد عادی‌سازی، با همه تلاش‌ها برای نفوذ صهیونیست‌ها در جهان عربی و اسلامی از دریچه سازش، مبارزه کنند.

شهادت 20 کودک غزه در 2022 

مرکز حقوق بشری المیزان امروز یکشنبه طی گزارشی اعلام کرد که نظامیان صهیونیست 20 کودک فلسطینی از نوار غزه را در سال 2022 به شهادت رساندند.

در این گزارش آمده است: نظامیان اشغالگر همچنین در جریان تجاوز مکرر به نوار غزه موجب آسیب رساندن به 170 کودک و بازداشت 23 نفر دیگر در سال 2022 شده‌اند.

در حملات نظامیان صهیونیست به غزه در سال 2022 دو مدرسه آسیب دیده و 69 واحد مسکونی که 322 شهروند از جمله 110 زن و 111 کودک در آن ساکن بودند مورد هدف گرفته است.

هلاکت نظامی صهیونیست

ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه اعتراف کرد که یکی از نظامیان این رژیم در جریان انفجار شب گذشته پایگاه آموزشی تیپ کفیر در منطقه الاغوار( دره اردن) به هلاکت رسیده است.

گفته می‌شود که این پایگاه بر اثر پرتاب نارنجک دستی طعمه حریق شد.

در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی آمده است که در جریان این انفجار یک نظامی دیگر به شدت مجروح شده و دو نظامی نیز با جراحات جزیی به بیمارستان منتقل شدند.

نوه ماندلا: فلسطین را آزاد می‌کنیم

زوولیو لیله ماندلا، نوه نلسون ماندلا، رهبر آفریقای جنوبی و رئیس جمهور اسبق آن، در مراسم افتتاحیه جام ملتهای آفریقا در الجزائر، بر ضرورت آزادی فلسطین تأکید کرد و فریاد حمایت از فلسطین را در استادیومی به نام پدربزرگش فریاد زد.

وی گفت: آزادی ما بدون آزادی فلسطین کامل نیست برای همین، همگی با هم می‌ایستیم تا برای آزادی فلسطین بجنگیم.

نوه نلسون ماندلا در ادامه شعار آزادی فلسطین را فریاد زد و جمعیت حاضر در استادیوم نیز با او همراهی کردند.

تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو

ده‌ها هزار صهیونیست، شامگاه شنبه در مخالفت با کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» در شهرهای تل‌آویو، قدس اشغالی و حیفا به خیابان‌ها آمدند.

این بزرگترین تظاهراتی است که رژیم صهیونیستی از زمان روی کار آمدن بنیامین نتانیاهو در تاریخ ۲۹ ماه دسامبر گذشته با آن مواجه شده است که با سرکوب نیروهای امنیتی این رژیم مواجه شد.

محمد زحایکه، تحلیلگر سیاسی می‌گوید که نشانه‌هایی از یک بحران داخلی واقعی در اسرائیل وجود دارد که شاید امروز یا فردا به یک جنگ داخلی بیانجامد، نتانیاهو به این باور رسیده که حضور او در رأس قدرت به معنای فرار از محاکمه نیست.

احزاب و جنبش‌های عرب فلسطینی شرکت کننده در این تظاهرات بر ادامه حرکت خود برای مهار نتانیاهو که باعث اخراج اعراب فلسطینی و جلوگیری از برافراشتن پرچم فلسطین در اماکن عمومی شده است، تأکید کردند.

اختلافات میان احزاب رژیم صهیونیستی پس از آن بالا گرفت که کابینه جدید تل‌آویو به ریاست بنیامین نتانیاهو در تاریخ چهارم ماه جاری میلادی طرحی برای اصلاح نظام قضایی این رژیم ارائه کرد.

نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را اصلاح نظامی قضایی نامیده، به کمک وزیر دادگستری این رژیم محاکمه خود را ملغی کند.

انتهای پیام
captcha