از آزادی یک اسیر پس از چهل سال تا شهادت دو مبارز فلسطینی
کد خبر: 4115729
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
با تحولات فلسطین

از آزادی یک اسیر پس از چهل سال تا شهادت دو مبارز فلسطینی

ماهر یونس اسیر فلسطینی پس از پایان دوره محکومیتش آزاد شد در عین حال صبح امروز در نتیجه حمله نظامیان صهیونیستی به اردوگاه جنین و درگیری‌های شدید با جوانان فلسطینی دو مبارز به شهادت رسیدند.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه الجزیره، ماهر یونس اسیر فلسطینی پس از پایان دوره محکومیتش آزاد شد.

وی چهل سال از عمر خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی سپری کرده است.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی قبل از آزادی یونس، به خانواده‌اش هشدار داده بود که حق برگزاری هیچ جشن و مراسمی یا بر افراشتن پرچم فلسطین را ندارند.

کریم یونس، اسیر آزاده فلسطینی و پسر عموی ماهر یونس به رغم تهدیدات اشغالگران اسرائیلی تأکید کرد که هم محله‌ای‌های ماهر قرار است جشنی باشکوه که در شأن او باشد، برایش برگزار کنند.

از آزادی یک اسیر پس از چهل سال  تا شهادت دو مبارز فلسطینی

منابع محلی فلسطینی همچنین در اردوگاه «جنین» در شمال کرانه باختری از یورش صبح امروز نظامیان صهیونیستی به این اردوگاه و درگیری‌های شدید با جوانان فلسطینی خبر دادند.

در حالیکه شهرک جنین به دعوت گروه‌های مقاومت در پاسداشت خون شهدا امروز با اعتصاب عمومی همراه بود، نظامیان صهیونیستی مسلح وارد شهرک شده و در ابتدا تک تیراندازها در پشت بام ساختمان‌ها مستقر شدند و سپس درگیری‌ها آغاز شد.

به گفته اهالی، نظامیان به سمت فلسطینی‌ها گلوله‌های جنگی، بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور پرتاب می‌کردند که در این میان دو فلسطینی، محمد باسم جبارین ۲۷ ساله و فؤاد حسین بواقنه ۵۸ ساله به دلیل اصابت گلوله جنگی و تأخیر در انتقال به بیمارستان به شهادت رسیدند و حداقل سه فلسطینی دیگر نیز از ناحیه شکم، ران و کتف زخمی شدند.

شهادت دو مبارز فلسطینی

روزنامه اسرائیلی معاریو هم نوشت: بن گویر، وزیر امنیت داخلی به نیروهای پلیس اسرائیل دستور داده است امروز پنجشنبه در آمادگی به سر ببرند و در منطقه وادی عاره مستقر شوند تا از هر گونه تلاش فلسطینیان برای برپایی جشن به مناسبت آزادی ماهر یونس جلوگیری کنند.

بن گویر تأکید کرد: این اتفاق آزمونی برای حاکمیت ما است.

همچنین مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین در خبری نوشت: حازم قاسم، سخنگوی حماس در واکنش به تأکید وزارت خارجه آمریکا بر ابقای سفارت خود در قدس اشغالی بیان کرد که دولت جو بایدن اصرار دارد تا اشتباه و جنایت دولت پیشین به ریاست جمهوری دونالد ترامپ را تکرار کند.
قاسم تصریح کرد که آمریکا شریک جنایات علیه ملت فلسطین و حقوق ثابت آن است و همچنان به نقض قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی ادامه می‌دهد و با حمایت همه جانبه از رژیم اشغالگر قدس و سرپوش نهادن بر جنایات آن، با امت اسلامی و عربی به دشمنی برخواسته است.
وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای تصریح کرد که واشنگتن قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد.

انتهای پیام
captcha