غرب به جنگ نیابتی بازگشته است
کد خبر: 4115792
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
سیدحسن نصرالله:

غرب به جنگ نیابتی بازگشته است

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه پروژه سوم آمریکا در منطقه تشدید محاصره اقتصادی است، تصریح کرد: غرب به جنگ نیابتی بازگشته است مانند مسئله اوکراین، و اکنون تمرکز غرب بر فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها است.

آغاز سخنرانی سیدحسن نصرالله

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان عصر امروز پنجشنبه، 29 دی در مراسم سی امین سالگرد تأسیس مرکز مطالعات و اسناد لبنان به صورت ویدئو کنفرانس سخنرانی کرد.

نصرالله گفت: مرکز مطالعات و اسناد یکی از مراکز درخشان و تأثیرگذار لبنان است و به آن افتخار می‌کنیم و اعتماد، امید و عزم ما را برای ادامه کار افزایش می‌دهد.

وی گفت: این مرکز، متعلق به کل محور مقاومت است. هدف اصلی این مرکز، جست‌وجوی واقعیت و حقایق بوده است. لذا برادران باید واقعیت را ترسیم می‌کردند؛ هر چند این حقایق، دردناک باشد. لذا ما به دنبال واقعیت‌ها به همان شکل حقیقی خود، بودیم. البته هدف فقط گردآوری اطلاعات نبود، بلکه ارائه راهکار مهمترین هدف این مرکز بوده‌ است.

وی ادامه داد: مرکز مطالعات و اسناد لبنان مکانی است که هر آنچه را که در سطح مطالعات حقوقی، پولی، مالی، اداری و مطالعات سیاسی راهبردی نیاز داریم، در اختیار ما قرار می‌دهد.
دبیرکل حزب الله افزود: این مرکز سند عملی و واقعی ارگان‌ها، واحدها و پرونده‌های مختلف ما بوده و هست.

نصرالله با بیان اینکه نباید ناامید و تسلیم شد و گفت که نمی‌توان کاری انجام داد و به بن بست رسیده‌ایم، افزود: مهمترین چیز این است که امیدوار باشیم و به قدرت ملی باور داشته باشیم تا بتوانیم به راهکار دست پیدا کنیم. البته همه باید مسئولیت خود را بر عهده بگیرند و هیچ کس نمی‌تواند مسئولیت خود را بر گردن دیگران بیاندازد. راهکارهای زیادی وجود دارد، ولی همه باید احساس مسئولیت کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که نسخه سوم پروژه آمریکا در منطقه مبتنی بر تشدید محاصره و تحریم‌های اقتصادی است. 

وی در ادامه با اشاره به جنگ اوکراین و فشار تحریم‌های اقتصادی غرب علیه روسیه گفت که غرب به جنگ نیابتی بازگشته است مانند مورد اوکراین، در حالی که اکنون تمرکز آن بر فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها است.

دبیر کل حزب الله در بخش دیگر سخنان خود به مواضع سیاسی حکومت لبنان پرداخت و تأکید کرد: نیازمند دولتی هستیم که رؤسا و وزرای مسئولیت‌پذیر و موضعگیری‌ جسورانه داشته باشند. برای قبول کمک از سایر کشورها هم باید شجاعت داشته باشند. چرا برخی از کشورها می‌توانند با چین روابط اقتصادی داشته باشند، ولی این مسئله برای لبنان ممنوع است و برخی اجازه نمی‌دهند.

با حضور اسرائیل چشم‌انداز اقتصادی ثابتی وجود ندارد

دبیرکل حزب الله با اشاره به حضور رژیم صهیونیستی در جنگ اقتصادی گفت که هیچ حل و فصلی در منطقه با وجود دشمن وجود نخواهد داشت و چشم‌انداز اقتصادی باید مبتنی بر این باشد که در سایه درگیری با دشمن اسرائیلی ثبات وجود ندارد.

نصرالله همچنین با اشاره به تجاوزات مقامات افراطی صهیونیست به مسجدالاقصی تصریح کرد: هجوم رژیم صهیونیستی به مقدسات اسلامی و مسیحی در فلسطین اشغالی را نادیده نخواهیم گرفت. رژیم اشغالگر جرئت حمله به لبنان را ندارد.

انتهای پیام
captcha