محکومیت هتک حرمت قرآن از سوی نماینده سازمان ملل
کد خبر: 4116681
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹

محکومیت هتک حرمت قرآن از سوی نماینده سازمان ملل

نماینده عالی ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد اقدام یک سیاستمدار افراطی در هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم و نسبت به افزایش موارد تبعیض، نابردباری و خشونت علیه پیروان ادیان در جهان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از menafn، میگل آنخل موراتینوس، نماینده عالی ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد(UNAOU) به صراحت اقدام شرورانه سوزاندن قرآن توسط رهبر حزب افراطی هارد لاین در سوئد را محکوم کرد.

نماينده عالی سازمان ملل ضمن تأكيد بر اهميت حفظ آزادی بيان به عنوان يكی از حقوق اساسی بشر، در بيانيه مطبوعاتی خود تأكيد كرد كه آتش زدن قرآن كريم به منزله ابراز نفرت از مسلمانان است.

وی تأکید کرد: این بی‌احترامی و توهین به پیروان اسلام است و نباید آن را با آزادی بیان توجیه کرد.

موراتینوس تأکید کرد که آزادی بیان همراه با وظایف و مسئولیت‌هایی است. وی نگرانی عمیق خود را از افزایش موارد تبعیض، نابردباری و خشونت علیه اعضای بسیاری از جوامع مذهبی در نقاط مختلف جهان، از جمله مواردی که با انگیزه اسلام‌هراسی، یهودی‌ستیزی، مسیحیت‌هراسی و تعصبات علیه افراد و مکان‌های عبادی انجام می‌شود، ابراز کرد.

نماینده عالی سازمان ملل در بیانیه خود افزود: احترام متقابل برای ایجاد و ارتقای عدالت اجتماعی فراگیر و صلح‌آمیز که ریشه در حقوق بشر و کرامت برای همه دارد، ضروری است.

وی برنامه اقدام سازمان ملل برای حفاظت از اماکن مذهبی به رهبری اتحادیه تمدن‌های سازمان ملل را یادآور شد که چارچوبی فراگیر و مجموعه‌ای از توصیه‌ها از جمله تقویت کثرت‌گرایی مذهبی و ترویج گفت‌وگوی بین فرهنگی و بین مذهبی برای احترام و درک متقابل است.

هتک حرمت قرآن کریم از سوی راسموس پالودان، سیاستمدار افراطی دانمارکی که یک نسخه از قرآن کریم را مقابل سفارت ترکیه در استکهلم به آتش کشید، موجی از خشم و محکومیت را از سوی سیاستمداران و فعالان در جهان اسلام در پی داشت. همچنین برخی رهبران مسیحی جهان نیز این اقدام را شرارت‌بار خوانده و آن را محکوم کردند.

این جنایت که احساسات میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان را جریحه‌دار کرد، نشانه تشدید نفرت‌پراکنی نسبت به اسلام و مسلمانان در برخی کشورهای غربی تلقی شده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha