آموزش تخصصی قرآن ویژه بانوان در مؤسسه «حدیث نور رضوان»
کد خبر: 4119749
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

آموزش تخصصی قرآن ویژه بانوان در مؤسسه «حدیث نور رضوان»

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «حدیث نور رضوان» گفت: این مؤسسه با بهره‌گیری از اساتید مجرب سعی در آموزش تخصصی قرآن به بانوان دارد و بیشترین رتبه‌های قرآنی کسب شده در کشور از میان بانوان قرآن‌آموز این مؤسسه است.

قرآنسعید حاجی‌ابراهیمی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «حدیث نور رضوان» در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی با  بیان اینکه این مؤسسه با بهره‌گیری از اساتید مجرب سعی در آموزش تخصصی قرآن به بانوان دارد، گفت: بیشترین رتبه‌های قرآنی کسب شده در کشور از میان بانوان قرآن‌آموز این مؤسسه است.

 این فعال قرآنی با اشاره به اینکه هیچ مؤسسه‌ای تا این میزان شاگردپروری نداشته است، ادامه داد: این مؤسسه با ظرفیت 2500 نفر ویژه بانوان یکی از تخصصی‌‌ترین مراکز قرآن در استان و کشور است و قرآن‌آموزان این مؤسسه طی پنج سال گذشته موفق به کسب بیش از 450 رتبه قرآنی در مسابقات کشوری شده‌اند. این مؤسسه با بهره‌گیری از حضور داوران بین‌المللی و اساتید خبره سعی در آموزش تخصصی قرآن دارد.

وی با بیان اینکه در کنار آموزش، برگزاری کارگاه‌ها برای این مؤسسه در اولویت بوده است، افزود: دعوت از اساتید مجرب در سال گذشته و برگزاری دوره‌های صوت و لحن زیر نظر آنها از جمله این اقدامات است، همچنین دوره‌های داوری، تجوید، وقف و ابتدا و ...  را برگزار کرده‌ایم.

حاجی‌ابراهیمی بیان کرد: این مؤسسه علاوه بر دوره‌های حضوری، کلاس‌های مجازی متعددی نیز تدارک دیده است که محدود به شهر مشهد نیست و شامل قرآن‌آموزانی از سراسر کشور می‌شود. 

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «حدیث نور رضوان» با اشاره به طرح آموزش و مشاوره‌های قرآنی در حاشیه شهر مشهد و خانواده‌های آسیب‌دیده به لحاظ اجتماعی تصریح کرد: در اوایل شیوع کرونا طی تفاهم‌نامه‌ای که با کمیته امداد امام خمینی(ره) امضا شد، آموزش‌ روخوانی، روان‌خوانی و تجوید قرآن به تعداد 2000 نفر آغاز شد.

وی با اشاره به وضعیت اقشار آسیب‌دیده در حاشیه شهر گفت: با توجه به اینکه این خانواده‌ها اغلب از نظر مالی ضعیف بوده و هزینه‌ای برای پرداخت شهریه آموزش نداشتند، کلاس‌ها به‌صورت رایگان برگزار شده است و تنها مبلغی برای اساتید توسط کمیته امداد امام خمینی تدارک دیده شد، همچنین برخی اساتید رایگان و بدون دریافت هزینه و یا با تخفیفات بسیاری حاضر به برگزاری کلاس‌های آموزشی شدند.

حاجی‌ابراهیمی درباره برکات برگزاری این کلاس‌ها بیان کرد: بسیاری از قرآن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آموزان مشکلات زندگی خود را با اساتید مطرح و از آنها مشورت می‌گیرند و به این ترتیب برخی از گره‌های زندگی‌شان توسط مشاوره‌های قرآنی حل می‌شود که از آن جمله می‌توان به صلح میان زوجین اشاره کرد.

وی افزود: همچنین مواردی از کمک برای تأمین هزینه‌های درمان و ترک اعتیاد، تأمین بسته‌های معیشتی، تهیه ویلچر و واکر برای نیازمندان به کمک خیران و البته همراهی برای دریافت وام خوداشتغالی که طی تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی(ره) در حال انجام است و تاکنون هشت مورد موفق به دریافت وام 100 میلیونی خوداشتغالی با کارمزد چهار درصد شده‌اند از جمله فعالیت‌های مؤسسه بوده است.

مدیر عامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «حدیث نور رضوان» درباره دیگر طرح‌های این مؤسسه بیان کرد: در حال حاضر طرح آموزش نخبگان روزهای پنج‌شنبه برگزار می‌شود که در نخستین دوره، حدود 20 دانش‌آموز دختر که در مسابقات حائز رتبه شده‌اند، حضور یافتند.

حاجی‌ابراهیمی با بیان اینکه روزهای جمعه صبح در شعبه بلوار امت جلسه مرکزی مؤسسه برگزار می‌شود، گفت: به‌طور متوسط هر هفته حدود 250 تا 300 قرآن‌آموز در این مؤسسه مشغول آموزش هستند و این آمار در کلاس‌های مجازی به حدود 500 نفر می‌رسد.

انتهای پیام
captcha