حماس تقاضای تخریب مسجد عبدالرحمن در قدس را محکوم کرد
کد خبر: 4120985
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰

حماس تقاضای تخریب مسجد عبدالرحمن در قدس را محکوم کرد

بخش قدس در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین مسئولیت کامل تلاش برای تخریب مسجد عبدالرحمن بن عوف در قدس اشغالی را بر عهده رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از صفا، بخش قدس در جنبش حماس، مسئولیت کامل تلاش برای تخریب این مسجد در بیت صفافه واقع در قدس شریف، تخریب مسجد مبارک الاقصی و اخراج شماری از چهره‌های مهم قدس شریف از جمله ناجح بکیرات، تحریک علیه شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی را بر عهده رژیم صهیونیستی دانست.

حماس تأکید کرد: رژیم صهیونیستی به موجودی شکننده تبدیل شده است که در شرف زوال است و ازاین‌رو تلاش‌ها برای تخریب مسجدالاقصی، حذف نمادهای بیت‌المقدس، حمله و تحریک علیه خطیب مسجدالاقصی و همچنین تقاضای شهرداری قدس اشغالی برای تخریب مسجد عبدالرحمن، دلیل قاطعی بر این است که رژیم صهیونیستی پایان خود را نزدیک می‌بیند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین افزود: اشغالگران حتی نمی‌توانند وجود سنگ‌هایی را تحمل کنند که متعلق به فلسطینی‌ها و سرزمین تاریخی آن‌ها است.

حماس تأکید کرد: اشغالگران در همه سطوح برای مبارزه با مردم فلسطین با تمام نیروها و امکانات خود تلاش می‌کنند، بنابراین درصدد از بین بردن تمام امور فلسطینی در قدس از انسان گرفته تا درختان و سنگ‌ها هستند.

در ادامه خاطرنشان شده است: مسجد عبدالرحمن و گنبد طلایی آن در بیت صفافه که متجاوزان صهیونیست صبح و عصر هر وقت از خواب بیدار می‌شوند، آن را می‌بینند، یادآور سرزمینی است که غصب کرده‌اند و از آنجایی که آن‌ها نمی‌خواهند این امر یادآوری شود، به دنبال تخریب مسجد هستند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تأکید کرد: سیاست‌های اشغالگران منجر به برافروخته شدن آتش جنگی مذهبی و سیاسی می‌شود و زمان نبرد نهایی با این رژیم را نزدیک‌تر می‌سازد. ازاین‌رو مردم ما تا تمام وجود در برابر اشغالگران و حمالت آن‌ها علیه مقدسات خود و جهان اسلام خواهند ایستاد.

شایان ذکر است که شهرداری قدس اشغالی به بهانه شباهت گنبد طلایی مسجد عبدالرحمن بن عوف در منطقه بیت صفافه واقع در قدس اشغالی با گنبد مسجد قبة الصخره، به دنبال تخریب این گنبد است.

 

انتهای پیام
captcha