کیفی‌سازی جاده‌ها برای استفاده زائران حرم رضوی ضروری است
کد خبر: 4125868
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

کیفی‌سازی جاده‌ها برای استفاده زائران حرم رضوی ضروری است

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد زائران با وسیله شخصی به مشهد مشرف می‌شوند، لذا کیفیت و امنیت جاده‌ها حائز اهمیت است، گفت: از اوایل سال جاری در خصوص کیفیت مربوط به جاده‌ها ۴۰۰ کیلومتر اصلاح جاده‌ای با اولویت شریان‌هایی که بیشتر مورد استفاده زائران است، داشته‌ایم.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، امروز، 13 اسفندماه در برنامه «قرارگاه خدمات سفر استان» که در هتل روتانا برگزار شد، اظهار کرد: جمع‌بندی مسائل و مشکلات مهم است تا براساس امکانات و ظرفیت‌ها آنها را کاهش دهیم، لذا طبق تجربیات گذشته این جمع‌آوری صورت گرفته است.

وی بیان کرد: به لحاظ جغرافیا و مقیاس عملیاتی، دو جغرافیا شامل استان و شهر مشهد را مورد توجه قرار می‌دهیم که در جغرافیای استان توجه به زائر در محدوده استان است تا مسائل و مشکلات زائران در عرصه‌های مختلف را براساس مدیریت و برنامه‌ریزی مرتفع کنیم.

استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: هدف اصلی، زائران و ماندگاری آنها در مشهد است، لذا علاوه بر مبحث جغرافیای استان که مکلف به زمینه‌سازی و برنامه‌ریزی در این موضوع هستیم در مشهد نیز باید اقدامات را به‌صورت ویژه انجام دهیم.

نظری اضافه کرد: مهم است که بدانیم مسائل را با ظرفیت‌ها و امکاناتی که داریم در کدام گروه تشکیلاتی حل کنیم. ظرفیتی که در اختیار ماست کارگروه ملی زیارت است که هم در بخش امور زیرساختی و هم در حوزه مدیریت مقطعی و مشکلات روبنایی از این کارگروه بهره‌مند هستیم و از ظرفیت ملی نیز براساس مصوبات کارگروه ملی زیارت برای مدیریت این مقطع زمانی و سایر زمینه‌های لازم استفاده خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: ظرفیت دوم، شورای مشورتی با حضور تولیت آستان قدس رضوی و محوریت زیارت امام رضا(ع) است و تشکیلات آستان قدس با محوریت تولیت و سیاست‌ها، تدابیر و برنامه‌هایی که دارد مورد اهمیت است، از طرفی نیز برنامه‌های اجرایی و حمایت‌کننده مبتنی بر محور اساسی و اهداف فرهنگی مورد نظر است که از این ظرفیت هم برخورداریم.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: تشکیلات سوم برای جغرافیای استانی که از آن بهره‌مند هستیم قرارگاه استانی است که مأموریت آن اطلاع‌رسانی به زائران به محض ورود به استان است و باید زائر تحت اطلاع‌رسانی موضوعات مورد نیاز قرار گیرد.

نظری اضافه کرد: بیش از 80 درصد زائران با وسیله شخصی به مشهد مشرف می‌شوند، لذا کیفیت و امنیت جاده‌ها حائز اهمیت است، برای نمونه از اوایل سال جاری در خصوص کیفیت مربوط به جاده‌ها 400 کیلومتر اصلاح جاده‌ای با اولویت شریان‌هایی که بیشتر مورد استفاده زائر است داشته‌ایم.

وی گفت: یکی دیگر از مصوبات کارگروه ملی زیارت، ارائه خدمات فرهنگی، بهداشتی، درمانی و عمومی در مسیر جاده‌ها و آماده شدن جاده‌ها برای ورود زائر به مشهد بوده که از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار خراسان رضوی افزود: ظرفیت چهارم قرارگاهی است که در مشهد با مدیریت فرماندار تشکیل شده و از 15 اسفندماه آمادگی ارائه خدمات در مشهد و طول مسیر و استان را به زائران دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل نیز به‌صورت جدی ورود شده که در دو بخش حمل و نقل در پایانه مسافربری و حمل و نقل درون شهری است، اما نکته دیگر نقاط اوج برگشت مسافران است که در دستور کار راهداری قرار دارد، لذا برنامه‌ریزی شده تا بر اساس توانمندی کشور در حوزه حمل و نقل خدمت‌رسانی شود.

نظری ادامه داد: تأمین کالاهای اساسی و نظارت بر قیمت‌ها نیز مورد تأکید است، لذا اصناف و اتحادیه در این بخش خدمت باید سودهای منصفانه و مصوب را مدنظر داشته باشند و طوری مدیریت کنند تا زائران با رضایت به شهرهای خود بازگردند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه مشارکت بخش‌های مردمی در تمام حوزه‌ها بسیار مهم است گفت: امیدواریم مانند گذشته شاهد حضور مردمی در بخش‌های مختلف ارائه خدمت به زائران باشیم.

انتهای پیام
captcha