سرویس دهی رایگان اتوبوسرانی و مترو در لحظه تحویل سال 1402
کد خبر: 4125932
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶

سرویس دهی رایگان اتوبوسرانی و مترو در لحظه تحویل سال 1402

سرپرست شهرداری مشهد از سرویس‌دهی رایگان اتوبوسرانی و مترو در لحظه تحویل سال 1402 برای زائران و مجاوران خبر داد.

سرویس دهی اتوبوسرانی و مترو تحویل سالبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، جواد اصغری، سرپرست شهرداری مشهد امروز 13 اسفندماه، در حاشیه مانور خدمات سفر در جمع خبرنگاران، در خصوص برنامه‌های شهرداری برای زائران و استقبال از بهار، بیان کرد: کمیته خدمات شهری یکی از ۱۲ کمیته ذیل ستاد استقبال از زائر است که توسط شهرداری مشهد اداره می‌شود.

وی افزود: ما در شهرداری در 4 زیر بخش اعم از حوزه زیباسازی شهر، خدمات عمومی، ایمنی و تأمین زیرساخت کالا ارائه خدمات داریم.

اصغری در تشریح اقدامات حوزه زیباسازی شهری، ادامه داد: ۱۵ میلیون بوته گل در سطح شهر در حال کاشت است و علاوه بر این نیز 1545 مورد المان گل داریم که در سطح شهر جانمایی شده است.

سرپرست شهرداری مشهد بیان کرد: ۴۰درصد المان‌های گل در حاشیه شهر مستقر خواهد شد. که نسبت به سال گذشته در این خصوص 10 درصد جانمایی المان‌های گل در حاشیه شهر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در مبادی شهر ایستگاه‌های استقبال از زائر ایجاد شده و در حال حاضر در محور نیشابور و قوچان فعال و آماده ارائه خدمات با زائران هستند.

اصغری با بیان اینکه جشنواره‌ها و رویدادهایی برای زائران و مجاوران راه‌اندازی شده است، گفت: جشنواره سوغات در اطراف حرم برگزار می‌شود و ۹ زمین برای استقرار نانوایی سیار در اختیار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در زمینه اسکان اضطراری و موقت زائران ظرفیت ۳۵ هزار نفری فراهم شده و در حوزه اطلاع‌رسانی ۱۸ ایستگاه راهنمای زائر به‌صورت ثابت داریم و ۳۸ اکیپ سیار پیش‌بینی شده که 28 مورد خودرویی و 10 مورد موتور سیکلت است.

سرپرست شهرداری مشهد گفت: در حوزه خدمات عمومی 13 بازار ارزاق پیش بینی شده که در حال حاضر فعالیت خود را آغاز کرده، ضمن اینکه 12 ایستگاه به دلیل عرضه کالاهای اساسی در اختیار سازمان صمت قرار گرفته است.

اصغری بیان کرد: موظف کردیم تعدای از مجتمع خدمات خودرویی در ایام نوروز فعال باشند و با در نظر گرفتن تخفیف ویژه برای زائران نگذارند مشکلاتشان معطل بماند.

وی تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل ترافیک حدود 16 هزار فضای پارک با توجه به هسته مرکزی و اطراف حرم پیش‌بینی شده که دورترین مسیر میدان فردوسی و به صورت پارک سوار است و تشرف زائران را از طریق حمل‌ونقل عمومی میسر کرده است.

سرپرست شهرداری مشهد با اشاره به ارائه خدمات گسترده در اطراف حرم مطهر رضوی اضافه کرد: همچنین برای اول فروردین و در لحظه تحویل سال 1402 سرویس ناوگان اتوبوسرانی و مترو رایگان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha