آغاز نهمین مسابقات اروپایی قرآن در هامبورگ + عکس
کد خبر: 4127285
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰

آغاز نهمین مسابقات اروپایی قرآن در هامبورگ + عکس

نهمین دوره مسابقات اروپایی قرآن کریم دیروز جمعه، 19 اسفند به همت دارالقرآن آلمان در مرکز اسلامی هامبورگ آغاز شد.

آغاز نهمین مسابقات اروپایی قرآن در هامبورگ + عکسبه گزارش ایکنا، این مسابقات در رشته‌های اذان، حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن و دو بخش بانوان و آقایان برگزار شده است و تا سه روز ادامه دارد.

نشر و ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم، زمینه‌سازی رشد و شكوفايی نخبگان قرآنی، انس هر چه بیشتر قاریان و حافظان قرآن کریم با کلام وحی، ایجاد اتحاد در جامعه قرآنی اروپا و انتقال تجربیات قاریان و حافظان ممتاز به یکدیگر از اهداف برگزاری این رقابت‎ها اعلام شده است.

فینال مسابقات و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز فردا یکشنبه، ۱۲ مارس برابر با 22 اسفند از ساعت ۹ صبح در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار خواهد شد.

مسابقات در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار شده و قرائت قرآن (برادران)، حفظ قرآن (برادران و خواهران)، ترتیل (خواهران)، مفاهیم قرآن (برادران و خواهران)، اذان (برادران) و تواشیح (برادران ـ بدون موزیک) از رشته‌های این رقابت است.

بنا بر این گزارش، به نفر اول رشته قرائت بزرگسالان ۱۵۰۰ یورو، نفر دوم ۱۲۰۰ یورو و نفر سوم ۱۰۰۰ یورو و به نفرات برتر سایر رشته‌ها جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

همچنین نفرات چهارم تا ششم هر رشته، کمک هزینه رفت و برگشت به اماکن زیارتی دریافت خواهند کرد و از بین نمایندگان هر کشور، شرکت‌کننده‌ای که بالاترین امتیاز را کسب کند، در صورت داشتن شرایط لازم به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اعزام می‌شود.

انتهای پیام
captcha