امانت‌داری برای 8 میلیون امانت زائران رضوی
کد خبر: 4127396
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰

امانت‌داری برای 8 میلیون امانت زائران رضوی

به منظور رفاه حال زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع)، در طول سال گذشته حدود هشت میلیون مورد وسایل و لوازم همراه آنها به طور امانت توسط خادمان در دفاتر مختلف این آستان مقدس دریافت و پس از زیارت و در هنگام بازگشت و مراجعه، به زائران تحویل داده شد.

امانت‌داری برای 8 میلیون امانت زائران رضویبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، اداره امانات و اشیاء پیدا شده در دفاتر شبانه‌روزی در قالب سه بخش «امانات نقدی و اشیای ارزشمند»، «امانات وسایل» و «اشیاء پیدا شده» زیر نظر معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی به ارادتمندان حضرت رضا(ع) خدمات‌رسانی می‌کند.

بیش از 20 دفتر امانات شامل دفاتر مجزای امانات نقدی و اشیای ارزشمند (به منظور دریافت و استرداد وجوه نقد، طلاجات، مدارک، گوشی تلفن همراه و...) و امانات وسایل (به منظور دریافت و استرداد کیف و چمدان و همچنین تحویل صندلی چرخدار امانی) در ورودی‌های اصلی و فرعی سطحی و زیرسطحی حرم مطهر رضوی به‌صورت شبانه‌روزی در حال خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران هستند.

در سال گذشته علاوه بر نگهداری هفت میلیون و 830 هزار و 717 مورد وسایل و لوازم همراه زائران در دفاتر امانات حرم مطهر رضوی، 393 هزار و 246 صندلی چرخدار نیز به محبان این آستان ملکوتی برای استفاده زائران سالمند و توان‌یاب امانت داده شد، همچنین در این مدت، 869 هزار و 232 تخته پتو برای اسکان به زائران امانت داده شد.

همچنین هر ساله اشیاء و وسایل متنوعی متعلق به زائران و مجاوران در حین زیارت یا وضو از آنها در صحن‌ها، رواق‌ها و سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه‌های حرم مطهر رضوی جا می‌ماند.

این وسایل شخصی از مدارک و تلفن همراه تا ساعت، زیورآلات و پوشاک توسط خادمان یا زائران این آستان مقدس به دفتر مرکزی اشیای پیدا شده حرم مطهر واقع در ضلع شمال شرقی صحن غدیر تحویل داده می‌شود، چنان‌که 184 هزار و 716 شیء پیدا شده در طول سال 1401 به این دفتر تحویل داده شد.

اشیای پیدا شده توسط کارشناسان این بخش بررسی و طبقه‌بندی شده و اطلاعات آن‌ها در سیستم‌های مربوطه ثبت می‌شود، سپس علاوه بر پاسخ‌گویی به مراجعان، تلاش می‌شود مالک آن‌ها با توجه به اطلاعات موجود در اشیای گمشده شناسایی شده و اشیا به صاحبان آنها بازگردانده شود. در همین راستا و در سال گذشته نیز 101 هزار و 18 شیء پیدا شده به صاحبانشان بازگردانده شد.

انتهای پیام
captcha