بیش از 300 هزار نفر از ظرفیت‌های اسکان مشهد استفاده کردند
کد خبر: 4129904
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷

بیش از 300 هزار نفر از ظرفیت‌های اسکان مشهد استفاده کردند

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: روز گذشته 537 هزار زائر ورودی به مشهد داشتیم. همچنین  به طور مجموع 333 هزار و 518 نفر از ظرفیت‌های اسکان مشهد استفاده کردند.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی امروز، 5 فروردین ماه، در ششمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی مرکزی زائران خراسان رضوی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: روز گذشته 537 هزار زائر ورودی به مشهد داشتیم. همچنین  به طور مجموع 333 هزار و 518 نفر از ظرفیت‌های اسکان مشهد استفاده کردند.

وی ادامه داد: از ۱۵ اسفند تا پایان روز گذشته ۵ میلیون و ۸۰۰ و 187 هزار زائر وارد خراسان رضوی و مشهد شده‌اند. همچنین از نیمه اسفند ماه تا پایان 4 فروردین ماه بیش از 4.4 میلیون نفر شب‌اقامت در مشهد و 5.1 میلیون نفر شب‌اقامت در خراسان رضوی داشته‌ایم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی بیان کرد: بنا بر گزارش کمیته اسکان ستاد خدمات سفر، ظرفیت‌های اسکان رسمی مشهد در شب گذشته 82 درصد، اسکان موقت 74 درصد و اسکان اضطراری نیز 28 درصد اشغال شده بود.

گنابادی‌نژاد با اشاره به نحوه فعالیت رستوران‌ها و هتل‌ها در ماه رمضان تاکید کرد: با همراهی فرمانداری مشهد، نیروی انتظامی و اتحادیه واحدهای صنفی تمهیداتی در رابطه با رعایت موازین شرعی در ماه رمضان سنجیده شده که بر این اساس هیچ واحد پذیرایی در روزها اجازه فعالیت ندارد، اما مجوز پذیرایی در واحدهای اقامتی به دلیل حضور زائران و مسافران داده شده است.

وی گفت: امیدوارم با مجموعه تمهیداتی که ستاد خدمات سفر استان و مشهد در نظر گرفته، تا پایان نوروز و برقراری سفرها شرایط خوبی برای زائران و مسافران در مشهد فراهم باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: گاهی در ساعات شامگاهی و به خصوص در خیابان‌های منتهی به حرم خودروهایی مشاهده می‌شود که زائران در خودرو در حال استراحت هستند. تاکید می‌کنم که ظرفیت اسکان مشهد به هیچ وجه کمبود ندارد و آماده پذیرایی از تمامی زائران و مسافران است. برخی زائران بنا بر اقتضای شرایط خود ترجیح می‌دهند از ظرفیت‌های اقامتی استفاده نکنند.

انتهای پیام
captcha