بازدید ۹۶ هزار گردشگر از اماکن تاریخی خراسان رضوی
کد خبر: 4129906
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶

بازدید ۹۶ هزار گردشگر از اماکن تاریخی خراسان رضوی

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: از نیمه اسفند ماه سال گذشته تاکنون ۹۶ هزار نفر از اماکن تاریخی و فرهنگی خراسان رضوی بازدید داشته‌اند که نسبت به سال گذشته ۱۴درصد رشد داشته است.

بازدید موزه آستان قدس رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدجواد موسوی ظهر امروز 5 فروردین ماه، در ششمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی مرکزی زائران خراسان رضوی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: پیک سفرهای نوروزی به مشهد از 15 اسفندماه، آغاز شده است. در 13 و 14 اسفند ظرفیت اقامتی مشهد 80درصد اشغال شده بود که در هیچ سالی در چنین روزی ظرفیت اقامتی مشهد به این اندازه تکمیل نشده بود. همچنین این میزان از اشغال واحدهای اقامتی در نیمه اسفند ماه نشان می‌دهد که برنامه‌ زمان‌بندی سفرها به خوبی توزیع شده است.

وی در خصوص میزان بازدید از اماکن تاریخی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از نیمه اسفند ماه 96 هزار نفر از اماکن تاریخی و فرهنگی خراسان رضوی بازدید داشته‌اند که نسبت به سال گذشته 14درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در خصوص میزان بازرسی‌ها از اماکن اقامتی بیان کرد: تا کنون توسط 130 بازرس 4800 مورد بازرسی داشته‌ایم طی این بازرسی‌ها 49 واحد پلمب شده‌ و 60 میلیون تومان وجه به زائرانی که شکایت کرده بودند، عودت داده شده است.

موسوی تصریح کرد: تا کنون 66 هزار و 175 گردشگر خارجی وارد مشهد شده‌اند که از این تعداد 12 هزار زائر خارجی از کشور عراق، 5000 از کشور افغانستان و مابقی از سایر کشورها بوده‌اند.

وی یادآور شد: بیش از 700 غرفه صنایع‌دستی در بیش از 50 پایگاه در 25 شهرستان استان فراهم کردیم تا هنرمندان صنایع‌دستی در این غرفه‌ها بتوانند محصولات خود در کنار بازدید گردشگران از مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی به فروش برسانند.

انتهای پیام
captcha