ورود زائران به مشهد از 6 میلیون نفر گذشت
کد خبر: 4130024
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
معاون استاندار خراسان رضوی:

ورود زائران به مشهد از 6 میلیون نفر گذشت

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: از 15 اسفند تا روز گذشته مجموعا 6 میلیون و 368 هزار و 707 نفر زائر ورودی به استان داشته‌ایم.

حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، امروز 6 فروردین ماه، در نشست خبری ستاد ارائه خدمات سفر در محل شرکت فرآوردهای نفتی خراسان رضوی، اظهار کرد: در استانداری بیشتر در لایه ظاهری ارائه خدمت به زائران هستیم، لذا هدف از برگزاری نشست‌های ستاد ارائه خدمات سفر در دستگاهای مختلف این است که فعالان حوزه رسانه با لایه‌های مختلف خدمت‌رسانی بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: در روز 5 فروردین، 524 هزار 433 نفر ورودی زائر به مشهد داشتیم و روز گذشته مجموعا 286 هزار و 597 نفر از ظرفیت اسکان رسمی، موقت و اضطراری در شهر مشهد استفاده کرده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: از 15 اسفند تا روز گذشته مجموعا 6 میلیون و 368 هزار و 707 نفر زائر ورودی به استان داشتیم.

وی تصریح کرد: از مجموعه اسکان 4 میلیون و 771 هزار و 44 نفر شب در مشهد است و این ظرفیت در استان بر اساس گزارش کمیته اسکان استان 5 میلیون و 447 هزار و 620 نفر شب را شامل می‌شود که از ظرفیت اسکان رسمی، موقت و اضطراری استفاده کرده‌اند.

گنابادی‌نژاد اضافه کرد: در حوزه تامین سوخت با توجه به اینکه از مصوبات کارگروه زیارت این بود که سوخت مورد نیاز تامین شود اقدامات لازم صورت گرفته و لذا در تامین سوخت مشکلی نداشتیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: یک مطلب از تقاضاها رسیدگی به وضعیت بهداشت و رفاه و خدمات جایگاه سوخت شامل نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی بود که با توجه به نامناسب بودن برخی از موارد مناسب‌سازی در این راستا صورت گرفت.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه کارت سوخت جایگاه برداشته شد تا هرکسی از کارت خود استفاده برای اینکه زائران به هر دلیلی مانند جاگذاشتن کارت سوخت و... دچار مشکل نشوند از وزیر نفت تقاضا شد این طرح در ایام نوروز اجرایی نشود تا اختلالی در تهیه سوخت برای زائران به وجود نیاید.

گنابادی‌نژاد با اشاره به اینکه هندسه و الگوی سفر با توجه به ماه رمضان تغییر یافته بیان کرد: یک نکته مهم حائز اهمیت این است که طی این دو روز با رشد ورود زائر از جاده شمال و قوچان مواجه بودیم که با وسایل شخصی سفر کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha