آمار ورود زائران به مشهد از مرز هفت میلیون گذشت
کد خبر: 4130334
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷

آمار ورود زائران به مشهد از مرز هفت میلیون گذشت

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: تعداد زائران ورودی به خراسان رضوی و مشهد از 15 اسفندماه تا روز 7 فروردین‌ماه به 7 میلیون و 315 هزار و 453 نفر رسیده است.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، امروز 8 فروردین‌ماه، در نهمین نشست خبری ستاد ارائه خدمات سفر خراسان رضوی در محل اداره کانون فرهنگی فارابی در خصوص آمار تشرف زائران به مشهد، اظهار کرد: روز گذشته 467 هزار و 652 نفر زائر به مشهد مشرف شدند.

وی افزود: تعداد زائران ورودی به خراسان رضوی و مشهد از 15 اسفندماه تا روز هفتم فروردین ماه به 7 میلیون و 315 هزار و 453 نفر رسیده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی بیان کرد: 5 میلیون و 289 هزار و 810 نفر شب اسکان رسمی، موقت و اضطراری تا شب گذشته مورد استفاده زائران و مسافران قرار گرفته است.

گنابادی‌نژاد افزود: روز هفتم فروردین ماه 77درصد مجموعه واحدهای رسمی، 62درصد واحد اسکان موقت و 30درصد اسکان اضطراری اشغال بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه همزمان با میزبانی از زائران در ایام ماه مبارک رمضان هستیم و روزه‌خواری هم در ملأ عام به لحاظ شرعی، عرفی و قانونی ممنوع و تخلف است، لذا برای زائران در خصوص ارائه خدمات پذیرایی جلساتی با دستگاه‌های مختلف برگزار و در این راستا تمهیداتی صورت گرفت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: بر این اساس پذیرایی در وعده‌های غذایی به واحد‌های پذیرایی محل اقامت یعنی در هتل‌ها، مهمانپذیرها و در مجموع اولویت ارائه خدمات پذیرایی به واحد‌های اقامتی زائران تمهید شد.

وی افزود: اما با توجه به اینکه واحد‌های اقامتی موقت و اضطراری واحد پذیرایی ندارند و بیشترین آمار زائران در این مراکز هستند، لذا برای شرایط تغذیه این مراکز در مشهد و استان تمهیدات لازم انجام شد بر این اساس واحد‌های معینی در نظر گرفته شده تا میزبانی از زائران را به نحوی شایسته انجام دهند.

گنابادی‌نژاد با اشاره به اینکه برگزاری نشست‌های ستاد ارائه خدمات سفر در ادارات مختلف برای آشنایی با لایه‌های مختلف خدمت‌رسانی به زائران است، گفت: از مجموعه‌هایی که کمک موثری در حوزه اسکان داشتند، آموزش و پرورش با ظرفیت اسکان مدارس است.

انتهای پیام
captcha