آمار تشرف زائران به مشهد از مرز 9 میلیون عبور کرد
کد خبر: 4130881
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰

آمار تشرف زائران به مشهد از مرز 9 میلیون عبور کرد

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: از 15 اسفندماه تا روز گذشته یازدهم فروردین ماه، تعداد 9 میلیون و 228 هزار و 414 نفر آمار تشرف زائر به مشهد ثبت شده است.

حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، امروز 12 فروردین ماه، در دوازدهمین نشست خبری ستاد ارائه خدمات سفر خراسان رضوی، در محل استانداری خراسان رضوی، در خصوص آمار ورودی زائران به مشهد در روز گذشته، اظهار کرد: روز گذشته یازدهم فروردین ماه، 492 هزار و 80 نفر زائر به خراسان رضوی و به مشهد وارد شدند.

وی افزود: از 15 اسفندماه تا روز گذشته یازدهم فروردین ماه، تعداد 9 میلیون و 228 هزار و 414 نفر آمار تشرف زائر به مشهد ثبت شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: از 15 اسفند ماه تا یازدهم فروردین ماه، از مجموعه ظرفیت‌های اسکان رسمی، موقت و اضطراری که در مشهد تدارک دیده شده در مجموع 6 میلیون و 135 هزار و 189 نفرشب مورد استفاده زائران قرار گرفته است.

گنابادی‌نژاد تصریح کرد: درصد اشغال اماکن اقامتی براساس آخرین گزارش ستاد ارائه خدمات سفر 60درصد مربوط به واحد‌های رسمی، 42درصد مربوط به اشغال واحد‌های موقت و 15درصد مربوط به اشغال واحد‌های اضطراری است.

وی با اشاره به وجود ضعف و نواقص در حوزه امداد خودرو اظهار کرد: در این راستا ما ظرفیت‌های فراوان داشتیم، اما برخی مجوز داشتند و در جاده نبودند، برخی در جاده بودند و مجوز نداشتند و ساماندهی مشخصی در این خصوص وجود نداشت، لذا برای ارائه خدمات سفر به زائران در نوروز 1402 به منظور ساماندهی امداد خودرو جلسات زیادی برگزار شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: بر این اساس مقرر شد خدمات مناسب را در برای استقرار امداد خودرو در جاده‌های استان تدارک ببینند.

وی افزود: بنا بر آخرین گزارشات قرارگاه استان 312 دستگاه امداد خودرو در سطح استان فعال است و 81 موقعیت خودروهای امدادی در پلتفرم نشان بارگزاری شده تا زائران متقاضی امداد خودرو در کمترین زمان رصد کرده و شناسایی خدمات مورد نیاز را داشته باشند.

گنابادی‌نژاد ضمن تقدیر از شهرداران و دهیاری‌های شهرهای منتهی به مشهد الرضا(ع) گفت: بخش زیادی از خدمات در جاده‌ها با محوریت خدمات رفاهی، فرهنگی و سایر اقدامات خدمت‌رسانی با اهتمام شهرداری‌ها و دهیاری‌های مسیر صورت گرفت.

انتهای پیام
captcha