آغاز چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی خراسان‌رضوی
کد خبر: 4138234
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

آغاز چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی خراسان‌رضوی

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: چهل‌ویکمین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی استان در دو بخش دختران و پسران به همت ۵۰ داور بین‌المللی قضاوت می‌شود.

سیداسماعیل اصغرزاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضویسیداسماعیل اصغرزاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به اینکه مشهد بیش از 15 سال است که میزبان مسابقات کشوری است و همکاران و داوران قرآنی بسیار خوبی در سطح استان وجود دارد، به همین دلیل برای داوری این دوره از مسابقات قرآن دانش‌آموزی هیچگونه مشکل و نگرانی نداشته‌ایم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در این دوره تصمیم گرفتیم تا موضوع آموزش و پرورش دانش‌آموزان را تقویت کنیم لذا سعی کرده‌ایم از میان همکاران فرهنگی که تخصصی در این زمینه دارند افراد را انتخاب کنیم تا علاوه بر اینکه در بخش‌های آموزشی و تربیتی تأثیرگذار باشند و این مباحث را آموزش دهند در بخش مسابقات نیز مهارت لازم را داشته باشند که در همین راستا کلاس‌های آموزشی را برای آنها برگزار کردیم.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: از این‌رو در مرحله غیرحضوری این دوره از مسابقات از 70 داور بین‌المللی استفاده شده تا بخش‌های مختلف این دوره از رقابت‌ها را داوری کنند و در حال حاضر هم بالغ بر 50  داور بین‌المللی مرحله حضوری این دوره از مسابقات را که از امروز، 13 اردیبهشت آغاز می‌شود را قضاوت می‌کنند که نیمی از این تعداد در بخش دختران و نیمی دیگر نیز در بخش پسران حضور دارند.

اصغرزاده تصریح کرد: از جمله داوران بین‌المللی که برای چهل‌ویکمین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی دعوت کرده‌ایم می‌توان به اساتید با تجربه‌ای در بخش‌های قرائت، نهج‌البلاغه و مداحی اشاره کرد، همچنین برای بخش دختران نیز از داوران بانو استفاده می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به روند داوری مسابقات اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه امسال مبحث گفتمان مهدویت به مسابقات افزوده شد، لذا از ظرفیت بنیاد بین‌المللی مهدویت در مراحل حضوری و غیرحضوری استفاده شد. همچنین در حوزه دعاخوانی دختران که به این دوره از مسابقات اضافه شده است از اساتید مؤسسه مداحی انوارالثقلین بهره‌مند خواهیم شد.

وی گفت: چهل‌ویکمین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی استان با حضور ۱۱۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر سطح استان در محل مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) برگزار می‌شود که امروز 13 اردیبهشت‌ماه دانش‌آموزان پسر در رشته‌های قرائت، حفظ قرآن کریم، اذان، مداحی، احکام، انشای نماز، فهم قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مدیحه‌سرایی و همخوانی و در روز 16 اردیبهشت‌ماه نیز دانش‌آموزان دختر در همین رشته‌ها به جز مداحی و به اضافه دعاخوانی با  یکدیگر رقابت می‌کنند و در نهایت هم نفرات برتر به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.

انتهای پیام
captcha