تخصیص 5 میلیارد تومان اعتبار به مرکز درمان ناباروری میلاد در مشهد
کد خبر: 4139266
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱

تخصیص 5 میلیارد تومان اعتبار به مرکز درمان ناباروری میلاد در مشهد

جانشین مدیریت امور بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وزارت بهداشت در سال 1401 مبلغ 7 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای تجهیزات بیمارستانی اختصاص داد که 5 میلیارد تومان آن به مرکز درمان ناباروری میلاد مشهد تخصیص داده شد.

درمان ناباروریبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، قاسم مشار، جانشین مدیریت امور بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، امروز 17 اردیبهشت ماه، در حاشیه بازدید از مرکز درمان ناباروری میلاد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حمایت بیمه‌ها از گروه‌های مختلف بیماران از جمله زوجین نابارور نسبت به گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: در این راستا ما به دنبال نشان‌دار کردن زوجین نابارور و درمان هدفمند این گروه از زوجین هستیم تا به سطح پوشش ایده‌آل دولت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد برسیم.

جانشین مدیریت امور بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال 1401 مبلغ 7 میلیارد تومان به دانشگاه برای تجهیزات بیمارستانی اختصاص داد که 5 میلیارد تومان آن به مرکز درمان ناباروری میلاد مشهد تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: افزایش مراکز فعال درمان ناباروری در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دستور کار قرار گرفته و در سال گذشته مرکز سطح ۲ نوید در شهرستان کاشمر با مبلغ ۲‌ میلیارد تومان احداث شد.

مشار تصریح کرد: علاوه بر شهرستان کاشمر به دنبال راه‌اندازی مرکز سطح ۲ در شهرستان قوچان نیز هستیم که امید است در سال جاری افتتاح شود، همچنین راه‌اندازی یک مرکز سطح 2 در نیشابور هم از دیگر اقدامات بوده است.

جانشین مدیریت امور بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: مشهد از جمله شهرهای موفق کشور در درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله مشکلات حوزه ناباروری است و در مرکز میلاد مشهد که شاخص‌ترین مرکز شرق کشور در درمان ناباروری محسوب می‌شود، سالانه ویزیت تعداد زیادی از بیماران ایرانی و غیرایرانی برای درمان و بهره‌مندی از نعمت فرزند صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: با حمایت صورت گرفته از سوی دولت مردمی سیزدهم به هر زوج نابارور مبلغ 50 میلیون تومان وام کم‌بهره داده می‌شود که در سال گذشته 300 زوج نابارور وام دریافت کردند.

جانشین مدیریت امور بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: دولت در راستای عمل به فرامین رهبری در بحث افزایش جمعیت برنامه ویژه‌ای دارد که نمونه آن اعطای تسهیلات 200 میلیارد تومانی به زوجین نابارور حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال گذشته بوده است.

مشار اظهار کرد: این تسهیلات با کارمزد 4 درصد اعطا شده است، ضمن اینکه ما به همان اندازه‌ای که تسهیلات اعطا کرده‌ایم زوج نابارور داریم و به دنبال آن هستیم تا پس از تخصیص اعتبارات لازم از سوی دولت این گروه باقی مانده را هم به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات 50 میلیون تومانی درمان ناباروری با کارمزد 4 درصد معرفی کنیم.

وی افزود: مشکل زوج‌های نابارور در تأمین هزینه‌های درمان در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با اعطای تسهیلات، دیده شده و در این خصوص ضمن حمایت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اعطایی، حمایت بیمه‌ها را هم در پوشش هزینه‌های دارویی و درمانی داریم.

انتهای پیام
captcha