مبارزه با اسلام‌هراسی مستلزم اقدامات قاطع علیه راست‌گرایان افراطی است
کد خبر: 4141423
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
دیدبان الازهر:

مبارزه با اسلام‌هراسی مستلزم اقدامات قاطع علیه راست‌گرایان افراطی است

دیدبان مقابله با افراط‌گرایی الازهر با اشاره به افزایش چشمگیر اسلام‌هراسی و اقدامات علیه مسلمانان در کشورهای اروپایی، بر لزوم اقدامات قاطع در برابر راست‌گرایان افراطی به منظور مبارزه با این پدیده تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، اداره پیشگیری از جرم آلمان گزارش سالانه خود در مورد تعداد حملات به مساجد در این کشور در سال 2022 را منتشر کرد.

بر مبنای این گزارش در سال گذشته 62 حمله علیه مساجد آلمان به ثبت رسیده که نسبت به 54 حمله انجام شده در سال 2021، افزایش 14 درصدی داشته است.

در این گزارش تأکید شده است که بیشتر این حملات توسط افراد یا گروه‌های وابسته به احزاب راست افراطی انجام شده است.

شورای مرکزی مسلمانان آلمان نیز به نوبه خود اعلام کرد تعداد حملات ذکر شده در گزارش سالانه کمتر از موارد واقعی است، چرا که حملاتی وجود دارد که به سازمان‌های مربوطه گزارش نشده است.

دیدبان مقابله با افراط‌گرایی الازهر در واکنش به انتشار این گزارش تأکید کرد: مبارزه با پدیده اسلام‌هراسی مستلزم اتخاذ تدابیر شدیدتر علیه گروه‌های راست افراطی و تلاش مضاعف برای ترویج اندیشه‌های مدارا و همزیستی مسالمت‌آمیز در جامعه است.

این مرکز تاکنون گزارش‌های متعددی مبنی بر افزایش حملات راست افراطی علیه مسلمانان و مقدسات آنها و تحریک مستمر علیه مسلمانان در سخنرانی‌ها و فضای مجازی منتشر کرده است.

انتهای پیام
captcha