شهردار رویکرد جدی برای حاشیه شهر داشته باشد
کد خبر: 4142014
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

شهردار رویکرد جدی برای حاشیه شهر داشته باشد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهردار جدید باید رویکرد جدی برای حاشیه شهر داشته باشد و پروژه‎‌های نیمه‌تمام چه موافق باشیم و چه نباشیم، باید به اتمام برسد، زیرا بودجه شهرداری را گرفته است.

حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در مراسم معارفه شهردار مشهد که امروز 30 اردیبهشت‌ماه در تالار شهر برگزار شد ضمن تقدیر از خدمات ارزنده و اقدامات شایان توجه جواد اصغری سرپرست شهرداری مشهد اظهار کرد: ایشان حقیقتاً در شرایط سختی این مسئولیت را پذیرفت، در پایان سال مواجه با هزینه‌هایی که باید شهرداری پرداخت کند از بابت پرداخت حقوق، استقبال از بهار و به‌ویژه امسال که خوشبختانه پس از سه سال حضور مقام معظم رهبری را داشتیم که تمامی این موارد کارهای بسیار سنگینی بود که توسط وی و همکاران در شهرداری تدارک دیده شد تا سال خوب و قابل تحسینی را داشته باشیم، همچنین از زحمات سیدعبدالله ارجائی، شهردار سابق مشهد نیز تشکر ویژه می‌کنم.

وی افزود: شورای ششم با تمام تلاش، همیت، خرد جمعی و برگزاری چندین نشست، چند نفر را برای اداره شهرداری انتخاب کرد که پس از ارائه برنامه و گزارش از سوی هر یک، در یک جلسه شفاف‌سازی، محمدرضا قلندر به‌عنوان شهردار مشهد انتخاب شد.

موحدیان با اشاره به سوابق اجرایی قلندر در مدیریت راه و شهرسازی گفت: مهم‎‌ترین خصیصه ایشان آن است که از بدنه شهرداری است و شهرداری را می‌شناسد، به مسائل شهر مشهد واقف بوده و به معضلات و مشکلات شهرسازی آگاهی کامل دارد که امیدوار هستیم در پیشبرد اهداف شورای ششم موفق باشد و بتواند برای زائران و مجاوران علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) خدمات ارزنده‌ای را انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص اولویت‌های شورای شهر بیان کرد: عمل به شعار سال 1402 طبق منویات مقام معظم رهبری، «مهار تورم و رشد تولید» است که امید داریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شهرداری به سهم خود پاسخ‌گوی این امر باشد.

وی با اشاره به زائرپذیر بودن مشهد گفت: این شهر متفاوت از دیگر کلان‌شهرهاست و اصلی‌ترین تفاوتش وجود مضجع آقا علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) است که سالانه 25 تا 30 میلیون زائر را پذیراست، بنابراین باید توجه ویژه به مسئله فرهنگ و زائرپذیری داشته باشیم.

موحدیان در ادامه به فاز یک خط 3 قطار شهری اشاره کرد و افزود: این خط از پایانه تا میدان شهدا باید راه‌اندازی تا دسترسی هر سه خط به حرم مطهر رضوی فراهم شود، زیرا این مسئله، بسیار مهم و مربوط به زائر است. 

وی تصریح کرد: فرودگاه و راه‌آهن به مترو وصل هستند، اما پایانه مسافربری با دارا بودن زائران فراوان هنوز به مترو متصل نیست که امیدواریم فاز یک این خط راه‌اندازی شود و تمامی زائران به راحتی به حرم مطهر رضوی دسترسی داشته باشند.

موحدیان با اشاره به اولویت‌های حاشیه شهر گفت: شهردار جدید نیز باید رویکرد جدی برای حاشیه شهر داشته باشد و پروژه‎‌های نیمه‌تمام چه موافق باشیم و چه نباشیم، باید به اتمام برسد، زیرا بودجه شهرداری را گرفته است و همگی ما در شورای ششم، پشتیبان شهردار و کمک او هستیم تا وی در مسیر هموار خدمت‌گزاری صادقانه‌ای به مردم داشته باشد.

انتهای پیام
captcha