جشنواره قصه‌گویی «من کشورم را دوست دارم» در گناباد پایان یافت
کد خبر: 4144345
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
همزمان با دهه کرامت

جشنواره قصه‌گویی «من کشورم را دوست دارم» در گناباد پایان یافت

جشنواره سراسری قصه‌گویی «من کشورم را دوست دارم»، شامگاه، هفتم خردادماه با معرفی نفرات برتر در گناباد پایان یافت.

جشنواره قصه‌گویی «من کشورم را دوست دارم»به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، جشنواره سراسری قصه‌گویی «من کشورم را دوست دارم» که از بهمن سال گذشته آغاز شده بود، شامگاه هفتم خردادماه در مجتمع فرهنگی و هنری شهردخت گناباد با معرفی نفرات برتر پایان یافت.

ابراهیم زره‌ساز، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در مراسم اختتامیه این جشنواره آشنایی کودکان با فرهنگ، اساطیر و بزرگان کشور را مهمترین هدف از برگزاری آن مطرح کرد و گفت: تلاش می‌شود تا با استفاده از قصه ارتباط نسل‌های مختلف با هم برقرار شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در رده‌های سنی ۶ تا ۱۱ سال و ۱۱ تا ۱۸ سال برگزار شد، گفت: پرچم ایران، احیای قصه‌های بومی، سرباز وطن با محوریت شهید سلیمانی، ایران دوست‌داشتنی و همچنین هویت و آداب و رسوم محلی شهرستان‌های خراسان رضوی از مهمترین محورهای این جشنواره بود.

زره‌ساز تصریح کرد: بیش از 1000 اثر از شهرستان‌های استان خراسان رضوی، ۱۱ استان کشور و یک اثر هم از کشور ازبکستان به دبیرخانه این جشنواره سراسری ارسال شد که در پایان با انتخاب هیئت داوران از ۲۶ اثر برتر تقدیر شد.

رضا نصیری فرماندار گناباد نیز در مراسم اختتامیه این جشنواره از قنات قصبه و سفال به‌عنوان نماد قدمت گناباد یاد کرد و افزود: هر گوشه‌ای از شهرستان گناباد یک فرهنگ و هنر است.

وی با بیان اینکه قصه شهدا به درستی به نسل جوان منتقل نشده است، بر استفاده از ظرفیت‌ها و ابزار مختلف فرهنگی و هنری برای ترویج فرهنگ و سیره شهدا تأکید و اظهار امیدواری کرد که در دولت روایتی درست از آنچه شهدا دنبال آن بودند به نسل جوان منتقل شود.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم با اهدای نشان قصه‌گویی کشور از خانواده شهید نقوی‌مقدم تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha