بازیابی اندیشه اصیل اسلامی در دنیا به رهبری امام خمینی(ره)
کد خبر: 4145677
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸

بازیابی اندیشه اصیل اسلامی در دنیا به رهبری امام خمینی(ره)

مشاور معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: اندیشه اصیل اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) ایجاد شد و در دنیا جایگاه خود را بازیافت و در ادامه نهضت توسط مقام معظم رهبری به درخت تناوری تبدیل شده که جهان اسلام را رهبری و هدایت می‌کند.

مام خمینی (ره)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی‌نژاد، مشاور معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، امروز 13 خردادماه در همایش بین‌المللی راه حل مشکلات و معضلات جهان اسلام با بهره‌گیری از اندیشه‌های امام خمینی(ره) که در سالن همایش‌های آستان قدس برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام امام خمینی(ره) اظهار کرد: در قرنی هستیم که مارکسیست افول و سقوط کرد و اندیشه اصیل اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) ایجاد شد و ظهور و بروز پیدا کرد، در دنیا جایگاه خود را بازیافت و در ادامه نهضت توسط مقام معظم رهبری به درخت تناوری تبدیل شده که جهان اسلام را رهبری و هدایت می‌کند.

 مشاور معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس ضمن بیشمار دانستن اعجاز نهضت امام خمین (ره) افزود: حدود بیش از 50  سال قبل سه کشور اسلامی عربی (مصر، اردن و سوریه) در سال ۱۹۶۷ تصمیم گرفتند با شعار دفاع از عربیت به اسرائیل حمله کنند و همه کشورهای عربی هم پشت سر آنان بودند. اسرائیلی که در آن زمان هنوز مجهز به کلاهک اتمی نبود، اسرائیل پیش‌دستی کرد و طی ۶ روز هر سه کشور را شکست داد و ارتش‌های آن‌ها را زمین‌گیر و بخش‌های مهمی از سرزمین هر سه کشور را اشغال کرد که بخش‌هایی از همه آن‌ها هنوز در اشغال اسرائیل است‌.

وی ضمن مقایسه این ماجرا با کشور لبنان و اعجاز امام خمینی(ره) ادامه داد: اعجاز امام، صفحه جدیدی به روی مسلمانان جهان باز کرد تا به جای پناه بردن به شعارهای مرزی و ملی‌گرایانه باید به اصل و ریشه‌های اعتقادات دینی خود بازگردیم.

وی افزود: گروه حزب‌الله، پنجاه سال بعد در یک نقطه مورد هجمه ارتش اسرائیل قرار می‌گیرد و 33 روز مقاومت می‌کند و برای اولین‌بار رژیم صهیونیستی با خواری و ذلت به پشت مرزهای لبنان بازمی‌گردد و جرأت نمی‌کند به این گروه و آن نقطه تعرض کند.

هاشمی‌نژاد بیان کرد: جوانان فلسطینی که با سنگ به مقابله با ارتش بی‌رحمی که آمریکا پشت آن است برخاسته‌اند، امروز در جواب گستاخی‌های اسرائیل با موشک و سلاح‌های ساخته شده به دست خودشان با مواضع انقلاب اسلامی و کمک‌های آن در مقابل اسرائیل قد علم و کاری کرده‌اند که این ارتش به اصطلاح شکست‌ناپذیر، در داخل مرزهای خود گرفتار شده و در محاصره اندیشه‌های امام(ره) و انقلاب اسلامی قرار گرفته است و این یکی از اعجازهایی بود که امام خمینی(ره) ایجاد کرد و جوانانی را پرورش داد که امروزه الگوی   جوانان انقلابی هستند، همچنین مردان بزرگی را پرورش داد که آن اندیشه را در سراسر جبهه مقاومت پایدار کردند و گسترش دادند.

انتهای پیام
captcha