تشرف ۱۵۰ زائر پیاده از بافق یزد به مشهد
کد خبر: 4154003
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

تشرف ۱۵۰ زائر پیاده از بافق یزد به مشهد

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: کاروان ۱۵۰ نفری بافق یزد پس از ۲۷ روز طی مسیر، امروز، ۱۹ تیرماه به مشهد مشرف می‌شوند.

زائر پیادهحسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: کاروان زائران پیاده بافق یزد که سفر خود را از 27 روز قبل آغاز کرده‌اند امروز، 19 تیرماه به مشهد مشرف می‌شوند. این کاروان که با عنوان کاروان بیت‌الرضا(ع) سی‌امین سفر خود را در کارنامه دارد و هر سال حرکت خود را با نیت یکی از خاندان اهل بیت(ع) آغاز می‌کند، امسال نیز با نیت فاطمه بنت اسد این مسیر را طی می‌کنند.

رضایی ادامه داد: کاروان بیت‌الرضا(ع) بافق یزد به تعداد 150 نفر هر ساله مسیر 1117 کیلومتری از شهرستان بافق یزد را پس از گذر از 86 روستا و شهر طی کرده و به پابوسی حضرت رضا(ع) مشرف می‌شوند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: برگزاری مراسم سخنرانی، قرائت دعا، بیان احکام، جزء‌خوانی قرآن کریم و پاسخگویی به شبهات دینی از جمله اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی این کاروان زیارتی در طول مسیر است. کوچکترین زائر این کاروان نیز 14ساله و مسن‌ترین آنها 76 ساله است. این کاروان به‌مدت سه روز در مشهد اقامت دارد.

انتهای پیام
captcha