فوریت در صیانت و نگهداری بزرگترین قرآن هنری جهان
کد خبر: 4154877
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی بیان کرد

فوریت در صیانت و نگهداری بزرگترین قرآن هنری جهان

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: امیدوار هستیم در رابطه با حفظ، صیانت و نگهداری بزرگترین قرآن هنری جهان با فوریت بتوانیم تصمیمات لازم را بگیریم.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، در مراسم نکوداشت تذهیب‌کاران بزرگ‌ترین قرآن هنری جهان به خط استاد علی‌اکبر اسماعیلی قوچانی، تحت عنوان «مشق ارادت» که امروز 22 تیرماه، در مجتمع فرهنگی-هنری امام رضا(ع) برگزار شد، ضمن ابراز حق‌شناسی، ادب و تواضع نسبت به کاتب و تذهیب‌کاران این قرآن، بیان کرد: این اثر فرهنگی که سال‌ها با عشق و انگیزه در تکمیل آن سهیم بودید، به نام شما ثبت و ماندگار شده است.

وی با بیان اینکه کل سرمایه ما در دنیا، عمرمان است، ادامه داد: همه انسان‌ها معرض نسیم‌های دنیایی قرار می‌گیرند که برخی از آن اسباب تعالی و برخی اسباب گمراهی ماست. موفق و ممتاز آنانی هستید که نسیم‌های رشد و تعالی را به خوبی رصد می‌کنند و با همه وجود پای آن می‌مانند. استاد اسماعیلی و دیگر هنرمندان این اثر قرآنی مشمول نسیم قرآنی شده‌اند و در این موسم، به نحوی مطلوب خدمتگذاری کردند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ضمن ارزشمند دانستن خدمت‌گذاری این خادمان، اظهار کرد: اثر قرآنی که از این تیم فرهنگی امروز به یادگار مانده است، روایت و گزارشی است که برای آیندگان ما باقی می‌ماند. متواضعانه از دستگاه‌های فرهنگی و متولیان مرتبط تقاضا دارم در کنار این اثر فرهنگی، این سرمایه‌های انسانی، ایمان‌ها، باورها و شوق و ذوق‌ها نیز ثبت و ضبط شود.

وی گفت: امروز و آیندگان بدانند که چنین کار بزرگی توسط که بزرگانی با چه انگیزه‌هایی با چه دغدغه‌ها و چه ابتکار عمل‌هایی رصد و سرمایه‌گذاری شد و به ثمر نشست. واقعا باید به استاد اسماعیلی و همه همکارانشان که در شرایط سخت با همه فراز و نشیب‌ها و بی‌محبتی‌های زمانه ساختند، اما پای قرآن ایستادند، افتخار کرد.

گنابادی‌نژاد ابراز کرد: این کار را باید یک سرمشق برای عرصه فرهنگی وهنری کشور و استان‌مان بدانیم و به نوجوانان و جوانانی که به دنبال الگو می‌گردند، معرفی کنیم و با افتخار به این تیم هنری و استاد اسماعیلی بنازیم.

وی با اشاره به اینکه در خراسان رضوی ظرفیت‌های خوبی در هنرهای این‌چنینی وجود دارد، افزود: خراسان همیشه در هنرهای مختلف در قله بوده و به برکت مضجع شریف امام هشتم(ع) در بیشتر عرصه‌ها با مزیت‌های بی‌نظیر و کم‌نظیر درخشیده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با اشاره به اهتمام محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این نکوداشت، ابراز امیدواری کرد: در رابطه با حفظ، صیانت و نگهداری این اثر، همچنین در رابطه با ثبت، بهره‌مندی و سایر انتظارات و دغدغه‌های عزیزان این گروه، با فوریت بتوانیم تصمیمات لازم را بگیریم و با اقدامات متناسب و مورد انتظار، انجام وظیفه کنیم.  

استاد علی‌اکبر اسماعیلی قوچانی در این مراسم ضمن تشکر از بانوان تذهیب‌کاری که به مدت هفت‌سال در این راه، وی را همراهی کردند، گفت: از جوانی یکی از علایقم کتابت قرآن بوده است. برای رسیدن به این آرزو چندین بار تلاش کردم، اما راه به جایی نبرد، اما در مرتبه سوم این توفیق الهی به من عطا شد و نزدیک به هفت سال با رنج‌‎های فراوان این اثر به اتمام رسید.  

وی با اشاره به اینکه قرآن بازدیدکننده از نقاط دور و دیگر کشور داشته است، اظهار کرد: متأسفانه برخی مسئولان کم‌لطفی کرد‎ه‌اند و هنوز فرصت نکردند به دیدن این اثر بیایند.

این کاتب بزرگترین قرآن هنری جهان  در خصوص دغدغه‌ خود گفت: قرآن به اتمام رسیده است و خانه محقری دارم که نگهداری از قرآن در آنجا مشکل است، البته که من از دیدن و حضور بازدیدکنندگان خوشحالم و لذت می‌برم. 

انتهای پیام
captcha