پاسخ آیت‌ الله سیستانی به نامه پاپ فرانسیس
کد خبر: 4159891
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

پاسخ آیت‌ الله سیستانی به نامه پاپ فرانسیس

آیت الله سیستانی در جوابیه نامه پاپ فرانسیس، خواهان تشدید تلاش‌ها برای ریشه کنی خشونت و نفرت پراکنی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از النشره، آیت‌الله سیستانی در پاسخ به نامه اخیر پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای مبارزه با خشونت و نفرت‌پراکنی و ترویج فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز میان انسان‌ها تأکید کرد.

آیت‌ الله سیستانی بیان کرد: از نامه جنابعالی که به مناسبت دومین سالگرد سفر تاریخی‌تان به عراق برای من فرستادید و دیداری که در نجف اشرف با شما داشتم، خرسند شدم. آن دیدار مهم انگیزه‌ای برای بسیاری از پیروان مذاهب اسلامی و مسیحی و نیز برای دیگران در اظهار مدارا و همزیستی شایسته با کسانی که از نظر دین و عقیده با آنها تفاوت دارند، بود.

وی در نامه خود آورده است: در نامه خود به برخی از موضوعاتی که در آن دیدار مهم بر آن تاکید کردیم، اشاره کردید؛ از جمله اهمیت یکپارچگی تلاش‌ها به منظور ترویج فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز، نفی خشونت و نفرت پراکنی و ایجاد ارزش‌های دوستی و وحدت بین مردم که مبتنی بر توجه به حقوق و احترام متقابل بین پیروان ادیان و گرایش‌های فکری مختلف است.

آیت‌ الله سیستانی در این نامه تاکید کرد: مهم می‌دانم که همگان به رفع این ستم‌ها توجه بیشتری داشته باشند و هر چه در توان دارند برای دستیابی به عدالت و آرامش در جوامع مختلف انجام دهند و این به طور حتم در کاهش پدیده‌های نفرت و خشونت به طور کلی نقش دارد. لازم می‌دانم به نقش اساسی ایمان به خداوند متعال و پیام‌های او و پایبندی به ارزش‌های والای اخلاقی در غلبه بر چالش‌های بزرگ پیش روی بشریت در این عصر اشاره کنم.

آیت‌ الله سیستانی در جوابیه نامه پاپ همچنین‌ با اشاره به حفظ کیان خانواده و تقویت ابعاد روحی و معنوی و رعایت تقوی که جایگاه انسان را ارتقا می بخشد، برای بشریت خیر و صلاح و صلح و رحمت واسعه الهی را درخواست و برای پاپ هم آرزوی سلامتی و صحت کرد.

انتهای پیام
captcha