ضرورت نوآوری و خلاقیت در میزبانی شایسته‌ از زائران دهه آخر ماه صفر
کد خبر: 4161532
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳

ضرورت نوآوری و خلاقیت در میزبانی شایسته‌ از زائران دهه آخر ماه صفر

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در نشست قرارگاه زائران پیاده دهه آخر صفر بر ضرورت بهره‌گیری از تجربیات سال قبل برای میزبانی شایسته از زائران دهه آخر ماه صفر تأکید کرد و خواستار نوآوری و خلاقیت در ارائه خدمات بهتر به این زائران شد.

عبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، عبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، در  جلسه‌ای که با هدف هماهنگی برنامه‌های فرهنگی در ایام دهه پایانی ماه صفر، شناسایی آسیب‌های برنامه‌های سال گذشته، رفع نقایص و تقویت نقاط قوت در میزبانی شایسته از زائران پیاده این ایام در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد گفت: اثربخشی زیارت از راه دور و نزدیک هدف فعالیت‌های دهه آخر صفر است.

طالبی بیان کرد: با توجه به اینکه امسال نیز همانند سال گذشته دهه آخر صفر با ایام تعطیلات تابستان همزمان شده است بی‌شک میزبان خیل کثیری از زائران پیاده در مشهدالرضا خواهیم بود و از همین‌رو امیدواریم امسال نیز با بهره‌مندی از تجارب سال گذشته و نوآوری و خلاقیت میزبانی شایسته‌ای از زائران داشته باشیم و خدمت خالصانه و بهتری را به آنها ارائه دهیم.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: آنچه که در سنوات اخیر به آن بیشتر پرداخته شده و همچنین مورد تأکید تولیت آستان قدس رضوی و خدمت‌گزاران بوده است، بحث فرهنگ خدمت میزبانی، ادب حضور و اهتمام به ارائه خدمات و برنامه‌های فرهنگی است. در همین راستا همه نهادها و سازمان‌های فرهنگی باید نسبت به ارائه خدمات تحول‌آفرین و نوآور در عرصه فرهنگی متناسب با اقتضائات امروزی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی همچنین تصریح کرد: خوشبختانه سال گذشته در ایام دهه آخر صفر با هم‌افزایی و مشارکت نهادهای مختلف، خدمات و تسهیلات رفاهی و همچنین محتوای تبلیغی و فرهنگی به زائران ارائه شد، اما امسال باید نقاط آسیب سال گذشته را بررسی کرده و نقاط قوت را تقویت کنیم.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در ادامه با بیان اینکه فعالیت‌های دهه آخر صفر پس از اربعین حسینی و از 18 شهریورماه آغاز خواهد شد، گفت: مصادف شدن این ایام با تعطیلات تابستانی نشانگر این است که با حضور خیل عظیم زائران مواجه خواهیم شد و از همین‌رو باید پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشیم.

وی افزود: سال گذشته ایام دهه پایانی ماه صفر مصادف با جریان اغتشاشات و فتنه‌های دشمنان بود و امسال نیز باید پیش‌بینی کنیم تا مردم همچون سال‌های گذشته با حضور و شور و شعوری که دارند مشت محکمی بر دهان دشمنان و یاوه گویان بزنند.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه ضمن تقدیر از اهتمام ویژه آستان قدس رضوی در ارائه فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی به زائران پیاده دهه آخر ماه صفر، گفت: امسال شاهد تفاوت فرهنگی در مقایسه با سال گذشته هستیم.

انتهای پیام
captcha