نامگذاری یک روز به نام قرآن در تقویم
کد خبر: 4162195
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶

نامگذاری یک روز به نام قرآن در تقویم

رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان گفت: یکی از پیشنهاداتی که می‌توان به هیئت دولت ارائه داد نامگذاری یک روز در جمهوری اسلامی ایران به نام قرآن است تا این نام در تقویم ما جای خود را بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان، شامگاه 21 مردادماه در نشست «هم‌اندیشی بررسی راهکارهای مقابله با اهانت به قرآن کریم» که در نمایندگی المصطفی در خراسان برگزار شد با اشاره به جهان‌بینی و نوع نگاه امام سجاد(ع) به قرآن اظهار کرد: امام سجاد(ع) در رابطه با شأن و جایگاه محتوایی قرآن می‌فرمایند که آیات قرآن مانند گنجینه‌هایی است که پنهان و نهفته است و در جمله معروف خود نیز می‌فرمایند که بعد از اینکه قرآن با من است اگر تمام افرادی که در مشرق و مغرب قرار دارند از دنیا بروند و من کسی را با خود نداشته باشم وحشتی نمی‌کنم از اینکه تنها هستم.

وی بیان کرد: خداوند در قالب الفاظ در نظر دارد پیام‌هایی را به ما منتقل کند که این الفاظ فرصتی را به ما عنایت می‌کند تا بتوانیم در محتوای قرآن تدبر کنیم. در واقع ایشان با این جملات خود بنا دارند راه را به ما نشان دهند که از تنهایی و اینکه ما در اقلیت هستیم نهراسیم، زیرا منطقی مانند قرآن داریم.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان گفت: امام سجاد(ع) با این جمله خود به‌نوعی وزن قرآن را با تمام بشریت مقایسه کرده‌اند و شاید بر اساس همین منطق هم بود که امام حسین(ع) در شب عاشورا همه اصحاب را گرد هم آوردند و از آن‌ها خواستند که بروید و اهل بیت مرا هم ببرید، آن‌ها هدفشان من هستم و من تنها می‌ایستم چون قرآن با ایشان بود. در واقع این جملات به عنوان یک تفکر پشتوانه بزرگی برای ماست.

صالح بیان کرد: در قرآن کریم که تدبر می‌کنیم شاهد سابقه تاریخی اهانت به قرآن هستیم که این موضوع یک سابقه تاریخی دارد و حتی پیش از اسلام راجع به کتب آسمانی دیگر نیز این اتفاق رخ داده است. قرآن کریم می‌فرماید که آن‌ها می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند، اما خداوند نور خود را تمام می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی از ابزارهای هجمه دشمنان و تضعیف روحیه حق، تمسخر است. در جریانات اخیر ایران آن‌هایی که می‌دانستند هرگز نمی‌توانند نظام جمهوری اسلامی ایران را برانداز کنند و معتقدند که هدف نهایی این اغتشاشات براندازی جمهوری اسلامی ایران نبوده است. در واقع آن‌ها می‌خواستند از این قداست، نورانیت و جایگاه با عظمت جمهوری اسلامی ایران در جهان بکاهند، اما به واقع که براندازی در حد آن‌ها نیست، زیرا منطق ندارند بلکه منطق آن‌ها اهانت و دروغ است.

رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان گفت: همواره قرآن کریم برای ما می‌گوید که یکی از ابزارهای دشمنان اسلام در زمان پیامبر(ص) این بوده که ایشان را دائم تکذیب می‌کردند و از راه تکذیب، توسعه دروغ و شایعات مستقیما به قرآن هجوم می‌آوردند و می‌گفتند که به قران گوش ندهید و به هنگام قرائت قرآن مطالبی را القا کنید تا اینکه شما پیروز شوید. منطق مقابله آن‌ها این بوده که به قرآن گوش ندهند و یکی از روش‌های اولیه مقابله دشمنان با قرآن در صدر اسلام این بود که به مردم می‌گفتند شما در برابر آیاتی که القا می‌شود، هیاهو کنید.

صالح بیان کرد: در واقع تبلیغات سوء علیه دین همیشه وجود داشته و افرادی که حرف منطقی نداشتند مردم را دعوت می‌کردند که به قرآن گوش ندهند و آن را آتش بزنند و مردم را از پرداختن به قرآن منع می‌کردند و منطق قرآن در این خصوص آن است که دشمن از شنیدن قرآن هراس دارد، زیرا آن‌ها می‌دانند که شنیدن آیات قرآن مردم را هدایت می‌کند.

وی گفت: قرآن کریم می‌فرماید که یکی از عوامل اینگونه توصیه‌های دشمن روحیه استکباری آن‌هاست که این روحیه مانع پذیرش حق می‌شود.

موج اسلام‌خواهی در اروپا و آمریکا

رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان با بیان اینکه امروز هم شاهد هستیم که موج اسلام‌خواهی در اروپا و آمریکا به حدی است که نگران آینده این قاره‌ها هستند، گفت: این در حالی است که اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد و این پیش‌بینی امام(ره) است. قرآن نیز می‌گوید که آن‌ها با روحیه استکباری خود گفتند که از قرآن روی بگردانید و افراد متکبر حاضر به شنیدن سحنان حق نشدند که این مهم یکی از عوامل اهانت به قرآن کریم است.

صالح تصریح کرد: به نظر می‌رسد که صهیونیسم نقش عمده‌ای در این جریان دارد. دشمن با یک حادثه‌آفرینی می‌خواهد جهان اسلام را از موضوع اسرائیل که مسئله اصلی جهان اسلام است برگرداند. نکته بعدی نیز توطئه اسرائیل و صهونیسم مبنی بر ایجاد جنگ بین ادیانی و درگیری بین مسلمین و مسیحیان است که موضوع بسیار مهمی است و لذا مسلمانان باید بیدار باشند.

وی بیان کرد: اگر برخی افراد به صورت افراطی به کتاب‌های آسمانی دیگری اهانت کنند، سود این کار به اسرائیل می‌رسد، لذا یکی از تحلیل‌ها این است که امروز این‌ها به دنبال جنگ بین ادیانی هستند تا از آن قدرت جهانی اسلام بکاهند و این در حالی است که قرآن، کتاب‌های آسمانی قبل خود را تأیید کرده و تصدیق‌کننده آیات تورات و انجیل است و لذا هیچ مسلمانی نباید درگیر این نوع اتفاقات شود.

رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان اظهار کرد: اما از نظر مسائل سیاسی و اجتماعی غرب از رشد سریع اسلام در کشور سوئد که از نظر حمعیتی رشد منفی دارد؛ نگرانی دارد و همواره می‌خواهد که از قداست، عظمت و جایگاه آن بکاهد و بر همین اساس از این دست اتفاقات در این کشور رخ می‌دهد. بر همین اساس پیش‌بینی تحلیل گران غربی این است که تا سال 2050 بیشتر افراد این کشور مسلمان خواهند شد.

صالح رشد سریع اسلام را آیات آن دانست و ادامه داد: امروزه به برکت جمهوری اسلامی ایران، به پشتوانه راهی که امام راحل آغاز کرد در زیر چتر جامعةالمصطفی هزاران جوان انقلابی و فهیم جمع شده‌اند، رهبر انقلاب خودشان شخصاً به میدان آمده‌اند و جای دارد که طلاب به تأسی از این اقدام رهبر معظم انقلاب یک نامه به مردم کشورهای خود بنویسید و پشت پرده‌ها را برای آن‌ها بگویید.

وی بیان کرد: در قرآن کریم به کرامت انسان توجه، علم و دانایی، عقلانیت و تفکر، عدالت، مبارزه با ظلم، اخلاق نیک و جایگاه شایسته زنان توجه و مردم را به این امور مهم دعوت کرده است.

رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان بیان کرد: ما امروز باید بدانیم که امام حسین(ع) برای حفظ این قرآن بود که حاضر شد چنین اتفاقی برای خود، اهل بیت و یارانش رخ دهد. امروز نباید از چیزی بترسیم و شجاعت درسی است که امام حسین(ع) به ما داده است که ما باید این درس را  اقدام عملی کنیم. این در حالی است که در ابتدای وصیت‌نامه امام راحل آمده است که ما افتخار می‌کنیم که قرآن، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و این آیه شریفه از دین ماست.

صالح اظهار کرد: در واقع دشمنان در صدد هستند که فرهنگ و فکر خود را به ما دیکته کنند. امروزه استکبار جهانی به دلیل روحیه استکباری خود بارها به ایران پیام داده‌اند که حاضریم با شما معامله کنیم، منافقان را تحویل شما می‌دهیم و شما هم اسرائیل را به رسمیت بشناسید که آن‌ها در پی این درخواست خود به ما می‌گویند که شما باید تابع ما باشید.

وی گفت: یکی از پیشنهاداتی که می‌توان به هیئت دولت ارائه داد نامگذاری یک روز در جمهوری اسلامی ایران به نام قرآن است تا این نام در تقویم ما جای خود را بگیرد. در واقع ما با این کار خود می‌توانیم این تهدید را تبدیل به فرصت کنیم و به نوعی کاری کنیم که تهدید اهانت به قرآن باعث آغاز حجم عظیمی از فعالیت‌های قرآن شود.

انتهای پیام
captcha