جهاددانشگاهی در ترویج معارف قرآنی از پیشینه‌ غنی برخوردار است+ فیلم
کد خبر: 4164668
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضوی:

جهاددانشگاهی در ترویج معارف قرآنی از پیشینه‌ غنی برخوردار است+ فیلم

رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضوی در حاشیه بازدید از روند چاپ قرآن منسوب به خط امام رضا(ع) گفت: خدا را شاکریم که این توفیق به جهاددانشگاهی داده شد که در چاپ این قرآن نقش ایفا کند، البته این نهاد در امر ترویج معارف قرآنی از پیشینه‌ غنی برخوردار است.

مرکز بین‌المللی چاپ و نشر آستان قدس رضویحسین امینی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضوی و چند تن از مدیران این نهاد به همراه محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و مرتضی سعیدی‌زاده، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، از مرکز بین‌المللی چاپ و نشر قرآن کریم وابسته به چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی بازدید کردند و در جریان روند چاپ قرآن به خط منسوب به امام رضا(ع) قرار گرفتند. 

رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضوی، در حاشیه بازدید از روند چاپ قرآن کریم منسوب به خط امام رضا(ع) در مرکز نشر قرآن کریم آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: اهتمام آستان قدس رضوی به امر قرآن ستودنی است و جز این هم البته انتظار نیست. فناوری‌ها و صنعت چاپ موجود در آستان قدس رضوی، یکی از مزیت‌های خراسان رضوی است که در تولید کارهای فاخر به ویژه آثار نفیسی چون قرآن کریم مؤثر است.  

وی بیان کرد: خدا را شاکریم که این توفیق به جهاددانشگاهی خراسان رضوی داده شد که در چاپ قرآن منسوب به خط امام هشتم(ع) نیز نقش ایفا کند، البته نشر معارف قرآنی، وظیفه دینی ماست و خوشبختانه این نهاد در امر ترویج معارف قرآنی از پیشینه‌ای غنی و پربار برخوردار است.

امینی ادامه داد: برگزاری چندین دوره مسابقات ملی قرآن دانشجویان، همچنین مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان و برگزاری دوره‌های آموزشی معلم قرآن از جمله این فعالیت‌ها است.

قرآن

وی افزود: خبرگزاری ایکنا یکی دیگر از افتخارات و حسنات جاری این نهاد در امر ترویج معارف قرآنی است که توانسته است در عرصه داخلی و بین‌المللی، به‌ویژه جامعه مسلمان نقش ایفا کند.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضوی قرآن منسوب به خط امام رضا(ع) را اثری نفیس و منحصر بفرد دانست که دارای ابعاد زیباشناسانه فوق‌العاده‌ای است و ابزار امیدواری کرد: این اثر مفید به زودی منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

یادآور می‌شود در این بازدید دست‌اندکاران قرآن منسوب به خط امام رضا(ع)، توضیحاتی در خصوص نحوه وقف این قرآن به آستان قدس رضوی و چاپ آن ارائه دادند.

انتهای پیام
captcha