حرکت کاروان دانشگاه‌های آزاد خراسان رضوی برای شرکت در مراسم اربعین
کد خبر: 4164693
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹

حرکت کاروان دانشگاه‌های آزاد خراسان رضوی برای شرکت در مراسم اربعین

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد خراسان رضوی گفت: امروز، دوم شهریورماه، کاروانی متشکل از ۲۴۰ نفر از خانم‌ها و آقایان، دانشجویان، کارمندان و اساتید دانشگاه‌های آزاد خراسان رضوی برای شرکت در مراسم اربعین به‌سمت کربلا حرکت می‌کنند.

مراسم اربعینحجت الاسلام سیدمهدی حسینی مطلق، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از استان اظهار کرد: همایش اربعین و حضور در این راهپیمایی سابقه‌ای دیرینه دارد و از همان سال ۶۱ هجری که حادثه کربلا اتفاق افتاد، کاروان اهل بیت(ع) پس از حرکت از شام به کربلا بازگشتند و سرهای از بدن جداشده را به بدن‌ها ملحق کردند و اولین زیارت اربعین را به جا آوردند.

وی بیان کرد: یکی از نشانه‌های مؤمن در روایتی از امام حسن عسکری(ع) آن است که در روز اربعین، زیارت اربعین را بخواند. این موضوع نشان از تأکید دین ما بر زنده نگهداشتن قیام امام حسین(ع)و زنده نگهداشتن یاد ایشان مورد تأکید ائمه اطهار(ع) بوده است. علاوه بر آن، از اصحاب ائمه اطهار(ع) کسانی چون جابر در اربعین وارد شده و به امام حسین(ع) سلام کردند.

حسینی مطلق گفت:  لذا زیارت اربعین از دور یا نزدیک و عرض ارادت و زنده نگهداشتن یاد امام حسین(ع) مطلبی است که امروز در قالب همایش اربعین صورت می‌گیرد. در همین راستا جمعیت فرهیختگان و دانشگاهیان خراسان رضوی همگام با مردم در این همایش شرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: ستاد اربعین از دو ماه گذشته در دانشگاه‌های آزاد خراسان رضوی شکل گرفت و حمایت و مصوبه هیئت رئیسه و شورای فرهنگی دانشگاه، دبیر ستاد مشخص شد و پیگیری‌های صورت گرفته با همکاری بسیج دانشجویان به این نتیجه رسید که امروز، دوم شهریورماه کاروانی متشکل از ۲۴۰ نفر از خانم‌ها و آقایان، دانشجویان، کارمندان و اساتید دانشگاه‌های آزاد خراسان رضوی به‌سمت کربلا حرکت می‌کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد خراسان رضوی افزود: این کاروان به‌صورت زمینی و با اتوبوس پس از زیارت در قم و جمکران به‌سمت مرز حرکت خواهد کرد ‌تا انشاءالله در کشور عراق به خیل عاشقان حسینی بپیوندند و در مدت حضور در عراق با شیعیان دیگر کشورها ارتباط می‌گیرند که مقدمه آماده شدن ذهن‌ها و ظهور امام‌زمان(عج) و تمدن بزرگ مهدوی خواهد شد. 

امام حسین(ع) محور وحدت مسلمانان است

وی بیان کرد: شهادت مظلومانه امام حسین(ع) موجب شد وحدتی میان تمام مسلمانان جهان، به‌ویژه شیعیان ایجاد شود که تا آن زمان شیعیان متفرق بودند و در شهرهای مختلفی به‌صورت پراکنده زندگی می‌کردند، داستان اربعین موجب شده شیعیان با هم پیوند بخورند و نظامی شکل گیرد که امروز شاهد وحدت 20 میلیونی نه تنها شیعیان، بلکه مسلمانان جهان را در همایش اربعین شاهد هستیم. 

حسینی مطلق ادامه داد: شهادت امام حسین(ع) برخلاف تصور دشمنانش، نه تنها موجب از بین رفتن او نشد، بلکه موجب شکل‌گیری وحدت و اتفاق نظر در جهان شد. پیام دوستی و وحدت که از کنگره عظیم اربعین به تمام دنیا مخابره می‌شود، این است که اسلام به دنبال از بین بردن ظلم در جهان است و امام حسین(ع) فرهنگ پیروزی خون بر شمشیر را به ما یاد داد. 

وی گفت: امروز علاوه بر شیعه، اهل سنت، مسیحی، بودایی، هندویی و ... در مسیر راهپیمایی اربعین گام برمی‌دارند و با مرور اتفاقات، سرگذشت و شهادت امام حسین(ع)، این اندیشه در ذهن‌شان قوت می‌گیرد که هیچ ظلمی در جهان پایدار نخواهد ماند.

انتهای پیام
captcha