قدردانی عراق از ایران برای تسهیل حرکت زائران خارجی اربعین
کد خبر: 4166757
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴

قدردانی عراق از ایران برای تسهیل حرکت زائران خارجی اربعین

وزارت کشور عراق از از جمهوری اسلامی ایران برای تسهیلاتی که به منظور تردد زائران خارجی اربعین اختصاص یافته است، قدردانی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، وزارت کشور عراق از تلاش های انجام شده توسط مقامات جمهوری اسلامی ایران به دلیل تسهیل در ورود و خروج زائران اربعین حسینی به این کشور تشکر و قدردانی کرد.

خالد المحنا، سخنگوی وزارت کشور عراق در سخنانی ضمن قدردانی از تلاش‌های ایران برای تسهیل ورود زائران خارجی، گفت: با نزدیک شدن به اربعین امام حسین (ع) روز به روز به جمعیت زائران افزوده می‌شود اما امور مربوط به تأمین امنیت زائران به خوبی پیش می‌رود.

سخنگوی وزارت کشور عراق افزود: دلیل آن نیز تدارک و برنامه‌هایی است که از مدت‌ها قبل برای استقبال از زائران و تأمین امنیت و ارائه خدمات به آن‌ها اندیشیده شد.

وی افزود: دلیل موفقیت در زمینه پذیرایی از زائران اربعین این است که تلاش‌های زیادی از جمله همکاری با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل ورود زائران خارجی، و همچنین انجام اقدامات گسترده شامل تقویت زیرساخت‌ها، ایجاد ایستگاه‌های پذیرایی از زائران و توسعه گذرگاه‌های مرزی اعم از ادارات گذرنامه، اقامت، مبارزه با مواد مخدر، بخش زنان و ترافیک انجام شد.

المحنا با اشاره به اینکه در جاده‌های منتهی به شهر مقدس کربلا هر تشکیلات به طور جداگانه طرح‌های امنیتی تعیین شده را دنبال می‌کند، اظهار کرد: سازمانی برای نظارت بر طرح‌های امنیتی این نهادها و همچنین تردد زائران و طرح ترافیک وجود دارد.

انتهای پیام
captcha