از حضور فرمانده نیروی قدس در موکب‌های اربعین تا ابراز شگفتگی گردشگران خارجی از شکوه حرم اباعبدالله + فیلم
کد خبر: 4167254
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴
با زائران اربعین؛

از حضور فرمانده نیروی قدس در موکب‌های اربعین تا ابراز شگفتگی گردشگران خارجی از شکوه حرم اباعبدالله + فیلم

سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در موکب «نداء الاقصی» در مسیر کربلا، با علمای فلسطینی حاضر در این موکب گفت‌وگو کرده و در سخنانی تأکید کرد که فلسطین قلب تپنده جهان اسلام است.

به گزارش ایکنا، سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه در موکب «نداء الاقصى» در مسیر کربلا حاضر شد و با علما حاضر در این موکب گفت‌وگو کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ضمن تقدیر از مردم مظلوم فلسطین به خاطر برپایی موکب برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین امام حسین (ع)، در سخنان کوتاهی از فلسطین به عنوان قلب تپنده جهان اسلام نام برد و تأکید کرد که قلب تپنده جهان اسلام هرگز از حرکت نمی‌ایستد.

علمای فلسطینی حاضر در این موکب که با عنوان «نداء الاقصی» و با شعار «لبیک یا حسین (ع)، لبیک یا قدس» برپا شده است، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین در مبارزه با رژیم اشغالگر صهیونیستی و استکبار جهانی تقدیر کردند.

ترند شدن هشتگ «اربعین حسینی» در کشورهای عربی

با نزدیک شدن سالروز اربعین امام حسین(ع)، شبکه‌های اجتماعی پر از عکس و فیلم زائران امام حسین(ع) و سفره‌های پذیرایی شده است که عاشقان اهل بیت(ع) برای پذیرایی از زائران در مسیر راهپیمایی گسترده‌اند.

از حضور فرمانده نیروی قدس در موک‌های پیاده‌روی تا خروج بیش از 2 میلیون نفر زائر از عراق

در این بین هشتگ‌های کربلا و کربلای مقدس و زیارت اربعین و راه عشق و فضیلت زیارت امام حسین(ع) و زیارت حسین (ع) ترند شده‌اند.

ورود نخست‌وزیر عراق به کربلای معلی

محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق عصر امروز (سه‌شنبه) برای پیگیری و نظارت بر طرح امنیتی و خدماتی زیارت اربعین، وارد استان مقدس کربلا شد.

از حضور فرمانده نیروی قدس در موک‌های پیاده‌روی تا خروج بیش از 2 میلیون نفر زائر از عراق

وزارت کشور عراق امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از ابتدای موسوم اربعین تاکنون، سه میلیون و ۶۰۰ هزار زائر خارجی وارد این کشور شده‌اند.

بر اساس این گزارش، این تعداد زائر خارجی اربعین حسینی از طریق گذرگاه‌های مرز زمینی المنذریة، زرباطیة، الشیب، شلمچة، سفوان، مندلی، کرکوک، القائم و همچنین فرودگاه‌های بغداد، نجف اشرف و بصره وارد عراق شده‌اند.

رئیس جمهور عراق: مراسم اربعین، جهانیان را شگفت زده کرد

عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق در آستانه فرارسیدن اربعین امام حسین (ع) با صدور پیامی به مردم این کشور افزود: زیباترین تصاویری که عراقی‌ها و عاشقان امام حسین (ع) در سالگرد اربعین حسینی در راهپیمایی زیارت اربعین به تصویر کشیده‌اند، جهان را شگفت زده کرده و بخشش، سخاوت، فداکاری و سخاوت که از ویژگی‌های متمایز عراقی‌ها است، مورد توجه جهانیان قرار گرفته است.

از حضور فرمانده نیروی قدس در موک‌های پیاده‌روی تا خروج بیش از 2 میلیون نفر زائر از عراق

وی در این پیام با اشاره به اینکه در ایام اربعین امام حسین (ع) به یاد شگفت‌انگیزترین حماسه‌های دلاورانه و درس‌های بزرگ آن امام شهید می‌افتیم، افزود: امام حسین (ع) ظلم و انکار حق و تضییع عدالت اجتماعی را نپذیرفت و با اعتماد به نفس حکومت استبداد را به چالش کشید.

رشید ضمن قدردانی از همه تلاش‌های مردم و دولت عراق و متولیان امر برای ارتقای امنیت و ارائه خدمات به زائران اربعین خواستار تلاش و همکاری هماهنگ به‌منظور ارتقای ارائه بهترین خدمات به زائران امام حسین (ع) که از استان‌های عراق و کشورهای مختلف برای گرامیداشت این مناسبت بزرگ به عراق آمده‌اند، شد.

ابراز شگفتگی گردشگران خارجی

خارجی‌هایی که همزمان با اربعین حسینی فرصت یافته‌اند تا این مراسم را از نزدیک ببینند، با شگفتی و تعجب از آن یاد می‌کنند. 

خروج 2 میلیون زائر از عراق

اداره گذرگاه‌های مرزی عراق در بیانیه‌ای به نقل از سرلشکر عمر الوائلی افزود: گذرگاه‌های مرزی این کشور شاهد موج بازگشت قابل توجه زائران اربعین بدون ازدحام و در حرکتی روان است.

وی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲ میلیون زائر پس از انجام زیارت خود در حرکتی روان که با تلاش کارکنان گذرگاه‌های مرزی برای ارائه بهترین خدمات انجام شده است، به کشورهای خود بازگشته اند.

در این بیانیه آمده است که سرلشکر عمر عدنان الوائلی،رئیس گذرگاه‌های مرزی عراق در جریان بازدید میدانی خود از گذرگاه‌های مرزی در مرحله بازگشت زائران به کشورشان، تأکید کرد که این سازمان نهایت تلاش خود را برای تضمین تداوم موفقیت برنامه‌های خدماتی و امنیتی تهیه شده برای مراسم اربعین حسینی انجام خواهد داد.

این بیانیه افزود: نحوه خدمات‌رسانی به زائران اربعین امام حسین (ع) و تصاویر پخش شده از سخاوت، بخشش و میهمان‌نوازی خوب مردم عراق که در حال حاضر میزبان میلیون‌ها زائر اربعین حسینی هستند، در شبکه‌های اجتماعی جایگاه پر افتخاری را برای مردم عراق رقم زده است.

انتهای پیام
captcha