آمادگی کامل دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ارائه خدمت به زائران دهه پایانی صفر
کد خبر: 4167824
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷

آمادگی کامل دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ارائه خدمت به زائران دهه پایانی صفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آمادگی کامل دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ارائه خدمت به زائران دهه پایانی صفر خبر داد.

زائران پیادهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمود شبستری، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد، امروز در سومین نشست ستاد خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی ماه صفر، در محل ساختمان قرشی علوم پزشکی مشهد با اشاره به حضور میلیونی زائر در دهه پایانی ماه صفر، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد بلافاصله پس از اتمام ماموریت طرح نوروزی ۱۴۰۲، برنامه‌ریزی لازم را جهت اجرای هرچه بهتر ماموریت دهه پایانی ماه صفر و ارائه خدمات شایسته در حوزه سلامت به عزاداران رضوی با برگزاری جلسات متعدد آغاز کرد.

وی اظهار کرد: در این ایام تمامی کلینیک‌ها و مراکز درمانی دانشگاهی و غیردانشگاهی و فعالان حوزه‌های بهداشت، دارو و اورژانس، پیش بیمارستانی از آمادگی کامل برخوردارند و  در جهت ارائه خدمات بهتر و بیشتر از ظرفیت سپاه امام رضا(ع)، شمال شرق ارتش، جمعیت هلال احمر خراسان رضوی و دیگر مجموعه‌های شهری و استانی مرتبط با حوزه درمان در بخش‌های دولتی، نظامی مانند بهداری، خیریه‌ای و... بهره‌مند هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در حوزه دارو و شیرخشک مدیریت خوبی داشتیم، ضمن اینکه داروی بیماران هموفیلی هم به‌خوبی تامین است و در سفری که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روزهای آینده خواهند داشت، به‌طور ویژه این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

شبستری افزود: طرح توزیع و نظارت دارو و شیرخشک با کد ملی در حال مطالعه و برنامه‌ریزی بوده که پس از اتمام اقدامات مورد نیاز به صورت رسمی وارد فاز اجرا خواهد شد.

وی گفت: تأکید داریم که توزیع و عرضه دارو را طبق سامانه طراحی شده انجام دهیم، همچنین در شرایط فعلی بحران دارو نداریم و اگر هم در این خصوص مشکلی ایجاد شود به‌ سرعت برطرف خواهد شد‌.

جواد حسینی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت: تجمعات 1000نفر به بالا تجمعات انبوه محسوب می‌شود و در دهه پایانی ماه صفر شاهد این تجمعات هستیم، لذا برای اینکه بتوانیم مدیریت خوبی داشته باشیم، بر این اساس جلسات ما از مردادماه آغاز شد و توانستیم آمادگی لازم را برای میزبانی از زائران ایام پیش رو داشته باشیم.

استقرار 50 تیم واکنش سریع در حرم رضوی

وی افزود: در این ایام 50 تیم واکنش سریع در داخل حرم مطهر رضوی مستقر خواهند شد که سه روز پایانی ماه صفر این تیم‌ها آماده امدادرسانی به زائران خواهند بود.

حسینی گفت: بیش از 1000درمانگاه در سطح شهر در این ایام فعال هستند که به صورت شبانه‌روزی ارائه خدمت می‌دهند، همچنین 68 بیمارستان در سطح خراسان رضوی فعال هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در بحث دارو نیز 12 داروخانه شبانه روزی در اطراف حرم است و مقرر شده داروخانه‌های دیگر که تا ساعت ۱۰ فعال هستند تا دو ساعت افزایش خدمت داشته باشند و تا ۱۲ شب فعالیت کنند.

وی گفت: در بحث عملیات بهداشت و محیط حرفه‌ای، ۷۰۰ نفر ارائه خدمت خواهند کرد و بازدید از اماکن اسکان و... را بر عهده خواهند داشت.

حسینی افزود: 124 ایستگاه سلامت از چهار طرف در مسیر شهرهای قوچان، تربت حیدریه، سرخس، فریمان، کلات، نیشابور و... به مشهد ایجاد و به ارائه خدمت خواهد پرداخت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: 68 پایگاه اورژانس با 287 آمبولانس ارائه خدمت خواهند کرد و قرار است 35 آمبولانس، موتورلانس افزوده شود.

انتهای پیام
captcha