تکمیل ظرفیت ۷۰۰ هزار نفری اسکان در مشهد
کد خبر: 4168803
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد بیان کرد

تکمیل ظرفیت ۷۰۰ هزار نفری اسکان در مشهد

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: ۷۷ درصد ظرفیت اسکان ما که حدود ۷۰۰ هزار ظرفیت پیش‌بینی کردیم، شب گذشته به اتمام رسید.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، امروز ۲۲ شهریورماه، در ششمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر صفر استانداری خراسان رضوی که در پایانه مسافربری امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: در ۲۱ شهریورماه، میزان ورودی زائر ۲۱۸ هزار و ۲۴۴ نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشتهُ یک درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۱۴۸ هزار و ۵۵۸ نفر یعنی ۶۸درصد با وسیله نقلیه شخصی، ۳۷ هزار و ۶۰۵ نفر یعنی ۱۷درصد با وسیله نقلیه عمومی جاده‌ای، ۲۰ هزار و ۷۲۴ نفر یعنی ۹درصد ریلی و ۱۱ هزار و ۳۵۷ نفر یعنی ۵درصد هوایی سفر کردند. مجموعه اسکان شب ۲۱ شهریورماه ۵۲۷ هزار و ۱۹۱ نفر بوده است. 

گنابادی‌نژاد بیان کرد: ۷۷درصد ظرفیت اسکان ما که حدود ۷۰۰هزار ظرفیت پیش‌بینی کردیم، شب گذشته به اتمام رسید. امیدواریم مجموعه ظرفیت‌ها در روزهای باقیمانده آماده‌سازی شود. شهر ملک‌آباد ۴۰۰۰ نفر جمعیت دارد که شب گذشته میزبان بیش از ۵۰ هزار نفر زائر بود. 

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در خصوص رویکرد کارگروه ملی زیارت از ابتدای دولت سیزدهم، بیلن کرد: در ۱۲ سالی که از ایجاد کارگروه ملی زیارت می‌گذرد، در سه دولت ۱۰ جلسه اما در دو سال اخیر دولت سیزدهم چهار جلسه برگزار شده که در همه دولت‌های قبلی بی‌سابقه است.

وی ادامه داد: در تمام جلسات دولت سیزدهم موضوع آزادراه حرم تا حرم مطرح شده و مصوباتی داشتیم. در ۸ شهریور که کارگروه ملی زیارت برگزار شد، مصوبه این بود که گزارشی از آخرین وضعیت عملیات اجرایی آزادراه حرم تا حرم تهیه، جلسه‌ای برگزار و تصمیم‌گیری لازم انجام شود. 

گنابادی‌نژاد کفت: سال گذشته در دهه پایانی صفر و نوروز مشکلی برای بازگشت زائران نداشتیم اما در اربعین مشکلات زیاد بود و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مشکلی نداشته باشیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با اشاره به خودروهای سواری فعال در حمل‌و‌نقل جاده‌ای، تصریح کرد: مجموعه‌ای مجاز به فعالیت است که از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مجوز بگیرد. سازمان راهداری مسئول صدور مجوز برای شرکت‌ها و مجریان ذی‌صلاح است. اگر مجموعه‌ای فاقد مجوز باشد باید به دستگاه انتظامی و قضایی گزارش شود. ساماندهی این خودروها در دهه پایانی صفر انتظار درستی است که باید انجام شود. 

افتتاح ۲۲ هزار متر ترمینال فرودگاهی در مهرماه

در ادامه محمود امانی‌بنی مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی، اظهار کرد: در اربعین فرودگاه استان خراسان رضوی بالاتر از پیش‌بینی خدمت‌رسانی کرد. از ۲۰ تا ۲۷ شهریور نیز برای دهه پایانی صفر برنامه‌ریزی داریم.

وی بیان کرد: پیش‌بینی ما در زمینه میزان افزایش براساس پرواز نیست، بلکه براساس مسافر برنامه‌ریزی کردیم؛ زیرا تعداد پرواز با هماهنگی‌هایی که داشتیم روزی حداقل ۳ پرواز ۷۴۷ و ۳۴۰ در مسیرهای تهران و برخی روزها پرواز ۷۴۷ در مسیر تبریز تردد خواهند داشت. در این ایام تعداد پروازها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد و تعداد مسافر بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است.

امانی‌بنی افزود: پیک ورودی زائر امروز بعدازظهر با ۱۸۰ پرواز تا ۱۲ شب خواهد بود. بیشترین میزان خروج زائر نیز روز شنبه با ۳۲ هزار و ۲۰۰ نفر و یکشنبه با حدود ۳۱ هزار نفر است. تا الان ۱۹۲ پرواز برای روز شنبه پیش‌بینی شده، البته ممکن است پروازهای فوق‌العاده بیشتری نیز داشته باشیم.

مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی اظهار کرد: احتمالا شنبه به دلیل شلوغی برخی دیر به فرودگاه برسند پس حتما زمان را مدیریت کنند. با سازمان هواپیمایی هماهنگ کردیم که می‌توانیم بین ۲۷۰ تا ۲۸۰ پرواز را در یک روز پذیرش کنیم.

وی بیان کرد: مجموعه فرودگاه‌ها در سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است. در مهرماه شاهد افتتاح ۲۲ هزار متر ترمینال هستیم که ۹۷ درصد آن تکمیل شده است. 

انتهای پیام
captcha