پیش‌بینی مشارکت ۴۰ میلیارد تومانی نیکوکاران استان در جشن عاطفه‌ها
کد خبر: 4170298
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی: 

پیش‌بینی مشارکت ۴۰ میلیارد تومانی نیکوکاران استان در جشن عاطفه‌ها

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: نیکوکاران و مردم در جشن عاطفه‌ها، سال گذشته، ۳۵ میلیارد تومان کمک کرده‌اند و امسال پیش‌بینی مشارکت ۴۰ میلیارد تومان را داریم.

جشن عاطفه‌هابه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رضا سلم‌آبادی در رزمایش آغاز اهدای ۵۶ هزار کمک هزینه تحصیلی ویژه دانش‌آموزان نیازمند، که در محل مجتمع فرهنگی تربیتی ثامن‌لائمه (ع)برگزار شد، ضمن قدردانی از سپاه، بسیج سازندگی، مراکز نیکوکاری، آموزش و پرورش و... اظهار کرد: فرزندان دوست دارند قبل از ورود به مدرسه لوازم‌التحریر و وسایل مورد نیاز در این خصوص را داشته باشند، اما خانواده‌های نیازمند شاید نتوانند نیاز فرزندان خود را برآورده کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی افزود: این نهاد در استان از ۵۶ هزار دانش‌آموز و بیش از 3000 دانشجوی نیازمند حمایت می‌کند، همچنین در سال گذشته با کمک مراکز، هیئت مذهبی، خیران، مردم و ...، ۳۵ میلیارد تومان در طول سال تحصیلی برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند به کمیته امداد اهدا شده و پیش‌بینی می‌شود که امسال این رقم به ۴۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به شعار کمیته امداد در جشن عاطفه‌ها با عنوان «آینده ساز باشیم»، تصریح کرد: هر کسی که به دانش‌آموزان کمک کند، در آینده این کشور سهم خواهد داشت، زیرا بسیاری از دانش‌آموزان نیازمند که رتبه‌های زیر ۵۰۰ دارند در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان را انتخاب می‌کنند و تنها دلیل اقدام این افراد کمک به خانواده‌هایشان است.

سپاه عزم جدی در رفع محرومیت دارد

در ادامه سرهنگ محمد روحانی، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه خراسان رضوی بیان کرد: در هم‌افزایی کمیته امداد و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا ۵۰۰۰ بسته لوازم‌التحریر تهیه که ۲۵۰۰ بسته آن، از طرف قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا تهیه شده و همزمان با شروع سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس توزیع آن در بین دانش‌آموزان آغاز می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه خراسان رضوی اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک نیز ۳۵ هزار بسته تهیه و توزیع خواهد شد، همچنین در سال گذشته در برنامه‌ مشارکتی با آموزش و پرورش ۱۵۰ قلم ورزشی بین مدارس توزیع شده است.

روحانی با اشاره به متنوع بودن عرصه‌های خدمت‌رسانی در سپاه و عزم جدی آن در رفع فقر و محرومیت، گفت: این سازمان با کمیته امداد در بحث احداث مسکن محرومان همکاری دارد و سپاه با عزم و همت بچه‌های جهادی و بسیجی مشکلات محرومین را برطرف می‌سازد و همچنین در این مسیر مردم و خیران نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

در ادامه سید امیر شوشتری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: کمک به محرومان و نیازمندان از مصادیق خدمات کمیته امداد و نهادهای اززشی و انقلابی چون بسیج است، همچنین حضور خیران، نیک‌اندیشان و نهادهای حاکمیتی آرامش خاطری برای آموزش و پرورش است و با خاطری آسوده به مبحث تعلیم و ترییت بپرداخته می‌شود.

وی با اشاره به دانش‌آموزان عضو استعدادهای درخشان، افزود: در سال گذشته ۱۳۸۰ دانش‌آموز مستعد، شناسایی و تحت پوشش قرار گرفتند، در  حالی‌که این رقم در سال ۱۴۰۰، ۵۰۰ دانش‌آموز بوده است.

انتهای پیام
captcha