ضوابط درس «انس با قرآن کریم» در دانشگاه آزاد اسلامی
کد خبر: 4173474
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

ضوابط درس «انس با قرآن کریم» در دانشگاه آزاد اسلامی

اداره‌کل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی ضوابط درس «انس با قرآن کریم» این دانشگاه را اعلام کرد.

به گزارش ایکنا، بر اساس ضوابط اعلام شده از سوی اداره‌کل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، درس «انس با قرآن کریم» یک درس «یک واحدی» است که باید در «۱۶ جلسه دوساعته» برگزار شود و نمره این درس در معدل نیمسال تحصیلی دانشجویان محاسبه می‌شود.

بارم نمره این درس پایان‌ترم متشکل از «۸ نمره آزمون کتبی» و «۱۲ نمره آزمون شفاهی» است و گذراندن درس انس با قرآن کریم برای دانشجویان «مقاطع کاردانی و کارشناسی» و «مقاطع تحصیلات تکمیلیِ ورودی نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۴۰۱ به بعد»، که این درس را در مقاطع قبل نگذرانده‌اند، الزامی است.

در صورت وجود سامانه آموزش مجازی مناسب در استان‌ها، برگزاری کلاس‌ها فقط برای دانشجویان مقطع «دکتری» به صورت «غیر حضوری» بلامانع است. دانشجویان اقلیت دینی(غیر مسلمان) از بین دروس عمومی، فقط از گذراندن درس «انس با قرآن کریم» معافند.

دانشجویان مسلمانِ خارجی(غیر ایرانی) باید درس «انس با قرآن کریم» را بگذرانند. نمره قبولی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد برای این درس «۱۲» و در مقطع دکتری «۱۴» است. حداکثر ظرفیت مجاز کلاس‌های درس انس با قرآن کریم «۳۵ نفر» است. در کلاس‌های این درس، رعایت «تطابق جنسیت» بین استاد و دانشجویان الزامی است.

کلاس‌های این درس، «تفکیک جنسیتی» هستند (مختلط نیستند). مسئولیت برنامه‌ریزی، نظارت بر چگونگی ارائه درس از جهت رعایت ضوابط و نظم، ظرفیت کلاس، شیوه تدریس، ارزیابی مدرسان و... برعهده «نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری» است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha