اهدای نشان درجه یک علوم و هنر مصر به طاروطی
کد خبر: 4175594
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

اهدای نشان درجه یک علوم و هنر مصر به طاروطی

ممدوح غراب، فرماندار استان الشرقیه مصر اهدای نشان درجه یک علوم و هنر از جانب ریاست‌جمهور این کشور به شیخ عبدالفتاح الطاروطی قاری تلویزیون و رادیوی مصر و یکی از بزرگ‌ترین قاریان این کشور و جهان اسلام را تبریک گفت.

 به گزارش ایکنا به نقل از مصری الیوم، ممدوح غراب استان الشرقیه مصر در پیامی به شیخ عبدالفتاح طاروطی، قاری رادیو و تلویزیون و از قاریان ممتاز و برجسته این کشور و جهان عرب و اسلام دریافت نشان درجه یک علوم و هنر از رئیس جمهور مصر را تبریک گفت. این نشان در جشنی که توسط وزارت اوقاف به مناسبت سالروز میلاد پیامبر(ص) برگزار شده بود، به شیخ طاروطی اهدا شد.

این تبریک در جریان بازدید استاندار از منزل او در روستای طاروط واقع در شهر زقازیق در استان الشرقیه صورت گرفت. وی در این دیدار برای طاروطی، از قاریان ارشد مصری که اکنون به دلیل شکستگی استخوان ران خود در منزل دوران نقاهت خود را می‌گذراند، آرزوی بهبودی و شفای عاجل کرد تا او به‌زودی بتواند بار دیگر به رسالت شریف خود عمل کرده و در رویدادها و مجامع داخلی و بین‌المللی به تلاوت قرآن کریم بپردازد.

ممدوح غراب همچنین از توجه و قدردانی ویژه دولت مصر از علمای دین تأکید کرد چرا که این علما چراغ هدایت و نور هستند و با آموختن آموزه‌های دینی راه را برای بشریت روشن می‌کنند.

طاروطی نیز در این دیدار با ابراز قدردانی از اهدای مدال درجه یک علوم و هنر به خود از توجه ویژه دولت به علمای دین و قاریان قرآن کریم قدردانی و بر نقش مؤثر آنها در ساخت و توسعه جامعه تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha