پیکر «سید جعفر ماهرخسار» خادم بارگاه رضوی تشییع شد
کد خبر: 4175917
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

پیکر «سید جعفر ماهرخسار» خادم بارگاه رضوی تشییع شد

مراسم تشییع «سید جعفر ماهرخسار» پیکر خادم بارگاه رضوی و مداح با اخلاص اهل‌بیت(ع) برگزار شد.

مرحوم حجت الاسلام سید جعفر ماهرخساربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مراسم تشییع پیکر مرحوم حجت‌الاسلام «سید جعفر ماهرخسار» ذاکر اهل‌بیت(ع) و مرثیه‌خوان حرم مطهر رضوی که صدایش برای زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به نوایی ماندگار مبدل شده بود، با حضور پرشور زائران و مجاوران رضوی صبح امروز، 25 مهرماه از مقابل مهدیه مشهد تا حرم مطهر رضوی تشییع شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج سیدجعفر ماهرخسار، خادم باسابقه بارگاه امام هشتم(ع) و پیرغلام و مرثیه‌سرای اهل بیت(ع) را تسلیت گفت.

متن پیام وی بدین شرح است:

درگذشت حجت‌الاسلام حاج سیدجعفر ماهرخسار، خادم باسابقه بارگاه امام هشتم(ع)، پیرغلام و مرثیه‌سرای اهل بیت(ع) موجب تأثر شد. آن مرحوم تمام عمر خویش را صرف هنر عالمانه مداحی و ستایشگری فضایل و مناقب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) کرد و سال‌ها در جوار مطهر حضرت ثامن‌الحجج(ع) به خدمتگزاری زائران و مهمانان این امام رئوف اهتمام ورزید و با نوای دلنشین خود، لحظاتی معنوی‌ برای اظهار ارادت خالصانه زائران بارگاه قدس رضوی به خاندان عصمت و طهارت فراهم آورد. اینجانب در جوار مضجع شریف و نورانی حضرت ثامن الحجج(ع)، فقدان این خادم با اخلاص اهل بیت(ع) را به جامعه مداحان، خانواده بزرگ خدمت در آستان قدس رضوی، عموم علاقه‌مندان و به‌ویژه خانواده معزز، تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال رحمت واسعه و آرامش ابدی برای آن مرحوم و صبر و بردباری بازماندگان محترم را مسئلت دارم.

گفتنی است، حجت‌الاسلام ماهرخسار متولد سال ۱۳۲۵ در روستای ابرده از توابع مشهد بود، این مداح اهل بیت(ع)، ۵۰ سال سابقه مرثیه‌خوانی در حرم علی بن موسی الرضا(ع) و بیش از ۳۵ سال مداحی در مکه و مدینه را در کارنامه داشت. سید جعفر ماهرخسار پس از گذراندن یک دوره بیماری  روز گذشته، ۲۴ مهرماه، دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام
captcha