ضرورت باورمندی در فعالان فرهنگی
کد خبر: 4179453
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳

ضرورت باورمندی در فعالان فرهنگی

مشاور برنامه‌ریزی و نسل نو ستاد اقامه نماز کشور گفت: اولین اصلی که هر فعال فرهنگی باید توجه کند، اصل باورمندی است و کسی که کار فرهنگی انجام می‌دهد باید آن را باور داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین محمدیان، مشاور برنامه‌ریزی و نسل نو ستاد اقامه نماز کشوربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین محمدیان، مشاور برنامه‌ریزی و نسل نو ستاد اقامه نماز کشور،  در گردهمایی آموزشی توجیهی دبیران محترم ستاد اقامه نماز شهرستان‌های کشور که با حضور 17 استان در روزهای 10 و 11 آبان ماه در هتل مشهد در حال برگزاری است، اظهار کرد: اولین اصلی که هر فعال فرهنگی باید توجه کند، اصل باورمندی است و کسی که کار فرهنگی انجام می‌دهد باید آن را باور داشته باشد.

وی بیان کرد: دومین اصل معرفت است. هر روز معرفت خود را نسبت به آنچه که می‌دانیم باید بیشتر کنیم، در ابعاد مختلف نوع فهم را بالا ببریم و آنچه که از معرفت آموختیم، باید به نتیجه برسانیم. اگر کار فرهنگی انجام می‌دهید شبهه آن را برطرف کنید، آنچه خدا و دین بیان می‌کند، عقلانی، فطری و موافق مصلحت انسان است.

مشاور برنامه ریزی و نسل نو ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه چهره دین و آموزه دین باید عقلانی باشد، ادامه داد: اساساً دین عقلانی است. قرآن درون سرشت و ذات انسان مخالفت نمی‌کند، دین عقلانی، فطری و موافق مصلحت زندگی فردی و اجتماعی است. این مطلب را اگر بتوانید به مخاطب منتقل کنید مشکل حل می‌شود هر چیزی بلوغ خودش را می‌خواهد زمانی که حرف می‌زنید صحبت‌های شما باید عقل را کامل کند و عمل را اصلاح کند.

وی افزود: یکی از چیزهایی که امروزه مواجه با آن هستیم، اینکه گفت‌وگو کم شده است. اگر فعال فرهنگی با زبان و کلام خوب (نوجوان و جوان) را به نماز دعوت کند، تأثیر خواهد داشت، ولی اگر غیر این و به تندی، اجبار و تلخی باشد، بی فایده و نتیجه عکس می‌دهد. اصل شوق افزایی (شیرینی، تکرار و استمرار) می‌باشد تا سپس ملکه ذهن شود، حالت نماز، عادت به خواندن نماز و در آخر ملکه ذهن می‌شود که تأثیر بر کودک و نوجوان ما خواهد داشت.

محمدیان با اشاره به اینکه هیچ کسی نمی‌تواند به تنهایی کار تبلیغی و فرهنگی پیش ببرد، گفت: هر کاری که می‌کنید باید قابلیت سنجش داشته باشد. براساس اسناد بالادستی ببینید چه کارهایی در استان و شهرستان‌ها انجام داده‌اید و با چه مشکلات مواجه شده‌اید و با مشورت و راهنمایی برای آن راه حلی پیدا شود.

انتهای پیام
captcha