پیشنهاد بهره‌مندی از ظرفیت مؤسسات قرآنی در طرح «من قرآن را دوست دارم»
کد خبر: 4183145
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

پیشنهاد بهره‌مندی از ظرفیت مؤسسات قرآنی در طرح «من قرآن را دوست دارم»

«مناسب است که مؤسسات بیشتری را در سطح شهر مشهد درگیر اجرای طرح خوب ملی من قرآن را دوست دارم، کرد.» این پیشنهاد یکی از فعالان قرآنی شهر مشهد است.

مؤسسات قرآنی کشوربه گزارش ایکنا، مؤسسه قرآنی «سلسلة‌الذهب امین توس» با مجوز آموزش و پرورش و با جذب نوجوانان، به آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن می‌پردازد و در حال حاضر دو روز در هفته دوره آموزش روخوانی قرآن ویژه کودکان شش‌ساله و نیز کلاس روانخوانی ویژه سنین 8 تا 10 سال را در ترم پائیز دارد.

بخشی از کلاس‌های مؤسسه همچنان همانند دوران کرونا به شکل آنلاین تشکیل می‌شود، چرا که برخی از قرآن‌آموزان با توجه به بُعد مسافت یا مشغله کاری والدین، ترجیح می‌دهند که تحت پوشش آموزش آنلاین قرار گیرند و بیشتر این شیوه آموزشی اختصاص به کلاس‌های حفظ قرآن دارد. 

کلثوم شهریور؛ مدیر مؤسسه قرآنی «سلسلة‌الذهب امین توس» گفت: تمام سعی ما بر این است که کودکان را از همان ابتدا با قواعد تجویدی، لحن درست قرائت آشنا کنیم و به این منظور از دو کتاب «حلیةالقرآن» و «سین» استفاده می‌کنیم، لذا پس از تسلط بر روخوانی، کودکان قادر به خواندن هر آیه‌ای از قرآن هستند. 

مدیر مؤسسه قرآنی سلسلة‌الذهب امین توس افزود: دوره حفظ قرآن در این مؤسسه ویژه کودکان، متمرکز بر جزء سی‌ام است و  البته ما پیش از کرونا دوره حفظ اجزاء دیگر قرآن و حتی حفظ کل را برای بزرگسالان داشتیم که مدتی است متوقف شده و با فراهم‌ آمدن مقدمات و در صورت حمایت، مکان مناسبی برای از سرگیری دوره‌های حفظ قرآن برای بزرگسالان در اختیار داریم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از ظرفیت‌های موجود مؤسسات قرآنی مشهد در جریان برگزاری طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» که دبیرخانه آن در آستان قدس رضوی است، استفاده می‌شود یا خیر، گفت: طرح خوب و فراگیری است و ظرفیت‌های ویژه‌ای ایجاد کرده است. روند اجرایی این طرح منحصر به تشکل خاص و مشخصاً مهدالرضا است در حالی که ما نیز برای اجرای این طرح آمادگی داریم. البته شنیدیم که آستان قدس رضوی پیرامون این مسئله نشست‌هایی را با اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان خراسان رضوی داشته است، اما اینکه چرا این همکاری همچنان صورت نگرفته است تا دیگر مؤسسات قرآنی استان هم در طرح مشارکت داشته باشند، اطلاعی ندارم و اگر دیگر مؤسسات را هم در طرح من قرآن را دوست دارم، مشارکت دهند به ادامه روند فعالیت ما نیز کمک می‌کند.

انتهای پیام
captcha