اهتمام سپاه و بسیج به ایجاد شهرک‌های بزرگ فناورانه در آینده نزدیک
کد خبر: 4183703
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۴
سردار حسن‌زاده در گفت‌وگو با ایکنا خبر داد:

اهتمام سپاه و بسیج به ایجاد شهرک‌های بزرگ فناورانه در آینده نزدیک

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ گفت: سپاه و بسیج به منظور تحقق ایده‌ها، شهرک‌های بزرگ فناورانه را در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهند کرد.

سردار حسن زاده

سردار حسن‌زاده، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در گفت و گو با ایکنا، ورود بسیج و نخبگان بسیجی به عرصه فناوری‌های نوین و اصل بومی‌سازی این نوع فناوری‌ها را یک ضرورت عنوان و تأکید کرد: در مجموعه بسیج و سپاه چند سالی است که جهاد علمی راه افتاده و در سند اعتلای ده‌ساله بسیج این موضوع مورد تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از محور‌های این سند، جهاد یا نهضت علمی است و به منظور تحقق این مهم از ظرفیت پایگا‌ه‌های بسیج استفاده شده و بخش‌هایی از بسیجیان پایگاه‌ها را بکار گرفته‌ایم.

استعدادیابی در پایگاه‌های بسیج

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ ادامه داد: همچنین در پایگاه‌های بسیج، نوجوانان و کودکانی بااستعداد و علاقه‌مند شناسایی شده و آن‌ها را آموزش می‌دهیم تا از سنین پایین‌تر در گروه‌ها و هسته‌های علمی حضور پیدا کنند و با مسئله‌یابی و موضوع حل مسئله به صورت علمی آشنا شوند.

سردار حسن‌زاده بیان کرد: سازمان بسیج و سپاه فعالیت‌هایشان را به این اقدام محدود نکرده‌اند بلکه سطوح بالاتر را در نظر دارند. در سطوح بالاتر ما مراکز رشد را داریم که تعداد آن‌ها به هشت مرکز می‌رسد و خیلی نیازی به تبلیغ مراکز رشد نیست، زیرا جوانانی که صاحب ایده هستند، ولی امکانات کافی برای عملیاتی ساختن ایده‌هایشان را در اختیار ندارند به این مراکز رشد مراجعه می‌کنند و امکانات و مکان مناسب برایشان فراهم می‌شوند و بعد از اینکه ایده‌هایشان به محصول تبدیل شد به آن‌ها کمک می‌کنیم در بازار کار به فعالیت جدی بپردازند. این یک سطح میانی است که در بسیج و سپاه دنبال می‌شود.

ایجاد شهرک‌های بزرگ علمی از سوی سپاه

وی با بیان اینکه سطح عالی‌تری هم در سپاه وجود دارد، گفت: در آینده شهرک‌های بزرگ علمی و فناورانه ایجاد می‌شوند و این‌ها به پیشرفت ایده‌ها و جهاد علمی کمک می‌کنند.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ تصریح کرد: امروز افتخار ما این است که صنایع موشکی‌مان با وجود همین شرکت‌های دانش‌بنیان دانشجویی و دانشگاهی به این نقطه رسیده است. تعامل بسیار خوبی که میان مراکز سپاه و دانشگاه‌ها شکل گرفته اتفاقات خوبی را رقم زده است.

سردار حسن‌زاده به تعامل خوب دولت با بسیج و سپاه اشاره کرد و گفت: قطعاً این تعامل سازنده سرعت رشد را افزایش می‌دهد و مردم آن را در آینده احساس خواهند کرد. یکی از کارکرد‌های بسیج این است که همه امورات علمی در کشور را فرهنگ‌سازی کند و الحمدالله در پایگاه‌ها و محلات به خوبی خود را نشان می‌دهد.

انتهای پیام
captcha