افزایش ظرفیت میزبانی اعتکاف حرم مطهر امام رضا(ع)
کد خبر: 4194088
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰

افزایش ظرفیت میزبانی اعتکاف حرم مطهر امام رضا(ع)

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: ظرفیت اعتکاف حرم مطهر رضوی با افزایش ۵۰۰ نفری به ۱۵۰۰ نفر معتکف رسید و معتکفان بیشتری از سراسر کشور و دیگر کشورها، میهمان این آستان خواهند بود.

اعتکاف حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، امین بهنام معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی، با اشاره به این افزایش ظرفیت، اظهار کرد: این افزایش ۵۰۰ نفری به نسبت مساوی بین خواهران و برادران تقسیم شده است.

وی با بیان اینکه معتکفین امسال در سه گروه سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان قرار دارند، ادامه داد: گروه سنی نوجوانان معتکف، از سن تکلیف دختران و پسران تا 20 سالگی است و علاوه بر این، گروه سنی جوانان 20 تا 40 سال و گروه سنی میانسالان 40 سال به بالا را شامل می‌شود.

بهنام تاکید کرد: از مجموع ۱۵۰۰ معتکف رجبیه حرم مطهر رضوی، ۸۵ درصد قشر جوان و نوجوان هستند و اسقبال این گروه سنی از اعتکاف حرم بسیار امیدبخش است. 

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی افزود: معتکفین در 6 شبستان مسجد گوهرشاد لباس اعتکاف بر تن خواهند کرد، پسران نوجوان در شبستان میلانی، جوانان در شبستان نهاوندی و معتکفین مرد میانسال در شبستان نجف آبادی استقرار خواهند یافت. 

بهنام بیان کرد: سه شبستان سبزواری، تبریزی و شبستان گرم نیز به معتکفین خواهر اختصاص دارد که نوجوانان در شبستان سبزواری، جوانان در شبستان تبریزی و میانسالان در شبستان گرم مستقر خواهند شد. 

وی تصریح کرد: پذیرفته شدگان در اعتکاف رجبیه امسال علاوه بر ایران از 18 کشور دیگر مانند کانادا، امریکا، آلمان، نیجریه، استرالیا، کویت، سوریه، بنگلادش، آفریقای جنوبی، لبنان و... هستند و در این دوره از اعتکاف 30 استاد معتکف در قالب حلقه‌های معرفت، مباحث معرفتی را برای معتکفین مطرح خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha