ویژه برنامه‌های میلاد ابن الرضا(ع) در حرم مطهر رضوی اعلام شد
کد خبر: 4194933
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴

ویژه برنامه‌های میلاد ابن الرضا(ع) در حرم مطهر رضوی اعلام شد

همزمان با دهم رجب المرجب ولادت با سعادت امام جواد(ع) ویژه برنامه‌های متنوعی در شب و روز میلاد از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در حرم علی بن موسی الرضا(ع) تدارک دیده شده است.

حرم مطهر رضوی

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، اظهار کرد: همزمان با دهم رجب المرجب ولادت با سعادت امام جواد(ع) ویژه برنامه‌های متنوعی در شب و روز میلاد از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در حرم علی بن موسی الرضا(ع) تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: یکشنبه اول بهمن ماه مصادف با شب میلاد حضرت جواد(ع) مراسم ویژه‌ای پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور زائران و مجاوران در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی تدارک و پیش‌بینی شده است.

شریعتی‌نژاد تصریح کرد: آغاز گر این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، قرائت زیارت امین الله توسط مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) جعفر ملائکه است که با زمزمه خوانی امیر کرامتی و سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین شهاب مرادی ادامه خواهد یافت.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی همچنین نغمه‌خوانی سید مهدی ذاکری فرد، اجرای گروه سرود گلدسته‌های حرم و مدیحه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) حاج علی اکبر حائری و سید امیر احمدنیا را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته در شب میلاد این امام همام برشمرد.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های صبح میلاد امام جواد(ع)، گفت: این مراسم نیز از ساعت 9.30 با قرائت آیات روح بخش کلام الله مجید آغاز خواهد شد و ضمن بیان احکام توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا موسوی بایگی، گروه سرود گلدسته‌های حرم به اجرای برنامه می‌پردازند.

شریعتی‌نژاد تصریح کرد: در ادامه این مراسم نیز محمد جواد کارگر به دکلمه‌خوانی می‌پردازد و مدیحه‌سرایی محمد جعفرنژاد و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی واعظ موسوی پایان بخش این مراسم است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه زمان برگزاری ویژه برنامه شام میلاد را از ساعت 18 اعلام کرد و افزود: در این مراسم نیز زائران و مجاوران پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق بزرگ امام خمینی(ره) از برنامه‌هایی که ویژه آنان تدارک دیده شده است، بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهار کرد: آغازگر این مراسم قرائت زیارت امین‌الله توسط جعفر ملائکه و نغمه‌خوانی سیدمهدی ذاکری فرد است و در ادامه نیز زائران از سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین شهاب مرادی بهره‌مند می‌شوند.

شریعتی‌نژاد، شعرخوانی آئینی محمد جواد خراشادی‌زاده، همخوانی گروه سرود گلدسته‌های حرم، مدیحه‌سرایی علی اکبر حائری، سید رضا حسینی و محمد صالحی از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) و همچنین قرائت حدیث شریف کساء توسط سیدرضا حسینی را از دیگر برنامه‌های اجرایی این مراسم ذکر کرد.

انتهای پیام
captcha